Eveniment

ZF/BT Health. Marinel Talpes, Director Manager Spital "Providenta" Iasi: În ultimii 10 ani, serviciile noastre au crescut exponenţial. Am făcut în ultimii ani în jur de 3600 interviuri, din care au rămas 150-200 de persoane. E foarte multă muncă pentru a găsi oamenii potriviţi, cu care să construieşti o echipă, un sistem

ZF/BT Health. Marinel Talpes, Director Manager Spital...

Autor: Ştefan Stan

31.10.2023, 17:42 10

În ultimii 10 ani, serviciile noastre au crescut exponenţial. Am făcut în ultimii ani în jur de 3600 interviuri, din care au rămas 150-200 de persoane. E foarte multă muncă pentru a găsi oamenii potriviţi, cu care să construieşti o echipă, un sistem, a declarat Marinel Talpes, Director Manager Spital "Providenta" Iasi. 

”A trebuit să construim cu oameni tineri, care să înţeleagă misiunea noastră. Avem un plan foarte ambiţios de cursuri, de dotări.  Investiţia în cabinet se face cu şeful de secţie sau cu medicul care porneşte cu cabinet nou, cot la cot. Sunt lucruri care fac diferenţa şi ajung foarte rapid să se vadă în atitudinea pacientului. Dacă medicii şi asistenţii au compasiune, au dragoste pentru această meserie, atunci toate lucrurile evoluează într-un sens pozitiv”, a spus el. 

Ce a mai declarat Marinel Talpes

Am exemplul unui medic revenit din Beliga după 18 ani, şi am întrebat care e diferenţa dintre sistemul din Belgia şi ce e la noi şi a spus că nu e nicio diferenţă. Nu trebuie să căutăm în afară, trebuie să ne orientăm spre interior, la lucrurile care funcţionează, pentru a clădi în mod personalizat sistemul nostru medical.

Cred că trebuie să investim foarte mult în oameni. Consider că un medic bun, transparent, comunicativ, care preia un pacient cap-coadă şi ştie încotro să îl îndrepte, face diferenţa. Aici ne lipseşte ceva în educaţie, nu din punct de vedere profesional, ci în comunicare, în compasiune, în atenţie. La noi, 95% din medici au fost luaţi din rezidenţiat.

Pentru a face diferenţa în faţa pacientului, medicul trebuie îndrumat. În afară de nivelul de bază,medicii trebuie educaţi în direcţia compasiunii, voluntariatului. Trebuie ca pacienţii să redobândească încrederea în medici. Toate împreună crează un climat de încredere.

De multe ori se caută lucrurile care nu funcţionează şi se marşează pe ele. Dar avem un sistem care funcţionează şi care în ultimii ani a reuşit să aducă tipul de servicii adaptate, mai bine finanţate, care să acopere o paletă cât mai largă.

Noi trebuie să ne redefinim şi să ne căutăm bucuria, veselia, curajul de a face rai din ce avem. Este foarte important să dăm credit tinerilor, să fim transparenţi. Vin la noi grupuri de elevi, inclusiv de la Şcoala Altfel, nu noi trebuie să fim pregătiţi. Anul acesta am avut peste 40-50 de grupuri de diferite vârste. Oamenii trebuie să vadă exemplele pozitive, să se obişnuiască cu sistemul, să vină din urmă o generaţie educată, care să facă diferenţa.

Un spital privat poate să îşi acopere banii printr-un bun management. Investiţia a fost făcută de Mitropolie, dar noi în prezent ne autofinanţăm, dar derulăm multe programe. Gândim organizarea de sine stătătoare.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO