Nu sunt interesat de politica, dar recunosc, sunt la curent cu ea. Şi o înţeleg prin filtrul meu şi mai puţin prin ceea ce văd. Pentru ca văd că principala noastră preocupare la începutul anului a fost Comasarea şi nimic altceva, de îţi vine să crezi că asta este strategie, obiectiv în sine şi program de ţară. Atâta energie a fost pusă de clasa politică în realizarea comasării, cum nu s-a pus până acum în nici un alt proiect. Profanul din mine nu a înţeles nimic: cine ce a câştigat, ce beneficii are democraţia, nimic.
Bine ca a venit martie şi s-au hotărât candidaţii la Primăria Bucureşti. Care candidaţi? Simplu de identificat: unul a ieşit cu barca prin Herăstrău după 3 ani de hibernare, altul se plimba cu acordeonistul după el, al 3 lea face curse duble cu metroul.
Pâna azi sunt singurele aspecte care ii diferenţiază. Ai crede că staff-urile de campanie lucrează la programe. Staţi liniştiţi, lucrează la strategie de creştere a notorietăţii, asta contează cel mai mult, nu ce trebuie făcut pentru oraş. Rămâi uimit când afli exact cu câte % vă creste notorietatea in fiecare zi şi realizezi ca în ziua alegerilor vor avea o notorietate de cel puţin 4-500%. Ce vrem mai mult, Primar ales cu notorietate sau cu idei pentru oraş? Azi ni se oferă orice, program pentru oraş - nu!
Contează felul cum este traficul, lipsa pasajelor, mizeria, poluarea, starea jalnica a parcurilor, blocajul cvasitotal al construcţiilor?
Contează ca avem cel mai urat bulevardul central din toate capitalele Europei şi că şi acela sta să cada pe noi împreună cu alte citeva zeci de clădiri neconsolidate?
Ca problema gunoaielor este deja normalitatea de zi cu zi?
Ca râul care traversează oraşul (mare atracţie oriunde altundeva) la noi este un canal infect şi statut?
Ca pistele pentru biciclete sunt niste simulacruri jalnice doar ca să bifam că am făcut?
Ca avem de departe cel mai mic număr de turişti străini?
Tine cineva cont de aspectele demografice, se documentează cineva bazat pe cifre, statistici, despre ce e vorba în acest oraş? Ma îndoiesc sincer.
Astea sunt subiecte pentru noi să le chibitam de pe margine, candidaţii au propria lor agenda şi deocamdată nu include problemele urbei.
Domnilor candidaţi, poate ar fi timpul sa încetaţi circul şi să ne arătaţi că vă preocupa şi destinul oraşului. Arătaţi-ne ca sunteţi buni manageri, ca aveţi idei şi viziune, ca urmează 4 ani de transformări benefice pentru oraş, ca vreţi şi voi să vă ţină lumea minte pentru realizări şi statură manageriala nu pentru polemici mici şi acide care fac deliciul tabloidelor. Bucureşti şi cetăţenii lui chiar ar merita o mâna de gospodar, neinteresat de politica ci doar de felul cum arată oraşul şi de viitorul nostru. Dacă sunteţi în stare de asta, atunci la treabă, dacă nu, păcat de încă 4 ani posibil irosiţi. În ambele situaţii, vom avea ce meritam!
Marian Alecu este unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori români, el pornind reţeaua McDonald’s la începutul anilor ’90, iar acum este investitor în HoReCa