Piaţa de training este dominată în prezent de cursurile de bază, cum sunt cele de vânzări sau de management, având în vedere că firmele trec printr-o perioadă de reaşezare după ieşirea din criză, în care trebuie să actualizeze metodele de vânzări şi să crească nivelul de implicare a angajaţilor, este de părere Ioana Pielescu, managing partner la firma de training şi coaching Qipa.
„S-a făcut business înainte de criză, apoi a fost nebunia crizei şi acum ne resetăm. Şi mulţi descoperă că nu mai ştiu cum să vândă, că oamenii au întrebări tot mai sofisticate şi sunt mai informaţi. În plus, firmele încep să se preocupe de faptul că nivelul de implicare al angajaţilor e foarte scăzut, sub 20% cred eu“, a spus Ioana Pielescu la emisiunea online de business ZF Live.
Preţul unui curs de training clasic este de 1.500 euro pe zi, oferta QIPA incluzând şi un produs mai complex, QsimPharma, o simulare de business care le permite firmelor din industria farmaceutică să estimeze anumite rezultate de vânzări în funcţie de indicatori de afaceri reali. Costul acestei simulări de business este de 5.500 euro, pe o durată de două zile şi un număr maxim de 12 cursanţi. Produsul a fost exportat şi în Spania, unde preţul a urcat uşor, la 7000 euro.