Profesii

Ramona Ceacu, Accace: Contabililor le este greu să transmită cunoştinţele

Ramona Ceacu, HR manager al Accace
În perioada următoare ne dorim să construim o nouă generaţie de contabili care va ieşi mai mult din zona cifrelor şi care va reuşi să meargă către găsirea unor soluţii şi către un lucru în echi­pă mai bun.

Ramona Ceacu, HR manager al Accace În perioada următoare ne dorim să construim o nouă generaţie de contabili care va ieşi mai mult din zona cifrelor şi care va reuşi să meargă către găsirea unor soluţii şi către un lucru în echi­pă mai bun.

Autor: Corina Mirea

23.06.2014, 00:06 433
Gândirea foarte structurată şi logică a contabililor, dar şi limbajul de lemn folosit de aceştia îi împiedică, uneori să fie înţeleşi de clienţi, dar şi de colegii cu mai puţină expe­rien­ţă în domeniu. Motiv pentru care dezvoltarea compe­tenţelor de tip soft skills în rândul acestora este una dintre cele mai mari provocări pen­tru un director de resurse umane.
 
„De multe ori, contabilii nu îşi dezvoltă suficient partea de soft skills. Sunt persoane anali­ti­ce, care trec totul prin­tr-un filtru logic, mo­tiv pentru care ima­ginea lor este cea a unor oameni ri­gizi, care folosesc un limbaj greu de în­ţeles pentru cei care nu prestează aceas­tă ac­tivitate. La aceas­tă imagine ste­reoti­pică mai contribuie şi faptul că îşi dez­vol­tă mai greu zona emoţională, astfel că tind să lucreze mai mult individual, iar atunci când vine vorba să preia o funcţie de conducere le este greu să transmită cunoştintele mai departe şi să coordoneze o echipă“, spu­ne Ramona Ceacu, HR manager al fir­mei de consultanţă fiscală şi con­ta­bi­li­tate Accace România. Ea se ocupă de po­liticile de resurse umane ale com­pa­niei de cinci ani şi jumătate, iar din vara lui 2013 este şi acting HR manager al filialei din Ucraina.
 
În opinia sa, contabilul, fie că este in­tern sau extern, ar trebui să fie inter­fa­ţa dintre cifre şi oamenii de business, spe­cialişti care să nu se limiteze doar la cer­cetare numerică, ci care să vină cu so­luţii pentru oameni care nu „vorbesc ace­eaşi limbă“ cu a lor şi care provin din industrii total diferite.
 
„În perioada următoare ne dorim să construim o nouă generaţie de contabili care va ieşi mai mult din zona cifrelor şi care va reuşi să meargă către găsirea unor soluţii şi către un lucru în echi­pă mai bun. Un prim pas este orga­ni­zarea trainingurilor de dezvoltare per­sonală prin care să îi scoatem din zo­na de confort. La început au fost destul de reticenţi la traininguri de impro­vi­za­ţie, de prezentare sau la proiecte in­terne de marketing, dar şi-au dat seama că acestea îi ajută să înţeleagă mai bine businessul“, explică ea.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO