Special

ZF, ziarul cu gust de cafea care dă startul fiecărei zile în businessul românesc

Peste 200 de bancheri, antreprenori, executivi şi consultanţi au sărbătorit la BNR 15 ani de la prima ediţie a ZF

foto Silviu Matei

Autor: Radu Bostan

18.11.2013, 21:02 344

„Simt un gust de cafea“ în fiecare dimineaţă când răsfoiesc paginile din ZF - este modul în care Sergiu Oprescu, preşedintele Alpha Bank, a descris ieri relaţia pe care o are cu Ziarul Financiar. Alături de el, peste 200 de persoane au fost prezente ieri, la sediul Băncii Naţionale a României, pentru a sărbători 15 ani de la prima apariţie a ZF.

Oameni de afaceri, directori şi repre­zentanţi ai autorităţilor au umplut sala care poartă numele lui Mitiţă Con­stan­tinescu, guvernator al băncii cen­trale în perioada 1935-1940, dar cunos­cut şi datorită faptului că a încheiat contracte de publicitate cu cotidianul britanic Financial Times şi alte pu­bli­caţii economice internaţionale, cu sco­pul de a promova România în străi­nă­tate. Acelaşi ţel, dar concentrat pe plan intern, îl are şi Ziarul Financiar, al cărui motto aniversar este „Businessul nos­tru este România“.

Bogdan Olteanu, viceguvernatorul Băncii Naţionale, a deschis festivitatea citind cuvânt cu cuvânt discursul ţinut de Mugur Isărescu, guvernatorul BNR, cu 15 ani în urmă, la lansarea ZF. Acesta in­sista pe absenţa din România a unei cul­turi de piaţă, a unei culturi financiar-bancare.

„Este remarcabil cât de bine se regăsesc realităţile acelei perioade în ziua de azi şi cât de bine ZF a reflectat evoluţia acestei realităţi în cei 15 ani. Suntem bucuroşi să fim astăzi alături de ZF, să vă transmitem felicitări şi urări de bine în numele consiliului BNR, cu mulţu­mirile că ne sunteţi parteneri în acest program de educare financiar-ban­cară“, a spus Olteanu.

Mişu Negriţoiu, chairman la ING Bank, a arătat că începutul ZF a coincis cu intrarea sa în mediul privat.  „Carie­ra mea a evoluat în paralel cu Ziarul Financiar. Acum 15 ani am intrat şi eu în sectorul privat. ZF nu este numai un ziar, este o instituţie şi a contribuit la formarea instituţiilor private“.

În paralel cu discuţiile din sală, în ho­lul BNR au avut loc mai multe dez­ba­teri transmise în direct pe ZF Live, iar cel care a deschis seria discuţiilor a fost Călin Popescu-Tăriceanu, fost prim-mi­nis­tru al României, omul care şi-a pus sem­nă­tu­ra, în 2005, pe con­tractul de pri­va­­ti­zare a BCR cu grupul austriac Erste.

Fiecare invitat a primit nişte pergamente cu zece întrebări privind evoluţia principalilor indicatori economici în 2018 şi 2028. Participanţii au răspuns la întrebări, iar previziunile au fost legate într-o mapă de piele care i-a fost înmânată de către Cristian Hostiuc, directorul editorial al ZF, lui Bogdan Olteanu, viceguvernatorul  BNR. Mapa va fi depozitată pentru următorii 15 ani într-un seif al BNR, iar în 2028 va fi deschisă pentru a vedea cine a făcut cele mai bune previziuni.

 

„ZF este una din puţinele reuşite remar­cabile în domeniul presei. Mai ales astăzi, când presa scrisă se con­fruntă cu dificultăţi, ZF a reuşit să se im­pună şi să se menţină la un nivel care mie mi se pare demn de remarcat. Infor­maţiile furnizate în ZF întregesc un tablou care mă ajută să navighez în hăţişul economic“, a spus Călin Popescu-Tăriceanu.

Rolul de busolă, de ghid, jucat de ZF pe scena economică a fost punctat şi de Dragoş Dinu, cel care a condus pâ­nă în urmă cu câteva săptămâni busi­nessul retailerului de electronice şi electrocasnice Domo.

„Eu lucrez într-o industrie, ştiu tot ce se întâmplă în industria mea, dar ZF-ul are o privire panoramică, mă ajută să-mi completez poza sectorială şi s-o extind la cea globală“, a spus Dinu, afir­mând că şi el îşi începe ziua cu o ca­fea şi cu Ziarul Financiar. Întrebat dacă peste încă 15 ani, în 2028, va mai fi citi­tor de ZF, în condiţiile în care va tre­ce de 60 de ani, Dinu a spus scurt: „Garantat!“.

Într-o sală care a părut neîncăpă­toa­re pentru toţi cei prezenţi, în care au­­dienţa a fost formată în mare parte din şefi de companii, de fonduri de in­ves­­tiţii, dar şi antreprenori, Ziarul Finan­­ciar a reeditat momentul lansării de acum 15 ani, atunci când guverna­torul Mugur Isărescu i-a urat ZF-ului „Vânt bun!”. Şi iată că l-a avut.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.11.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO