ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Matca Transylvanian Sanctuary, un hotel boutique de lux din zona Bran, trece sub un brand internaţional şi urmează să îşi extindă capacitatea de cazare
ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Matca Transylvanian Sanctuary, un hotel boutique de lux din zona Bran, trece sub un brand internaţional şi urmează să îşi extindă capacitatea de cazare 2 iul 2024

Matca Transylvanian Sanc­tu­ary, un hotel boutique de lux amplasat în Şimon, judeţul Braşov, se afiliază la o reţea hotelieră internaţională.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum a ajuns o mică agenţie, care a pornit la drum cu un singur om, să mobileze astăzi cele mai mari hoteluri din România?
ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum a ajuns o mică agenţie, care a pornit la drum cu un singur om, să mobileze astăzi cele mai mari hoteluri din România? 27 iun 2024

Dedalo este un business pornit în 2008 de către Teodora Lazăr, un business care astăzi mobilează unele dintre cele mai importante proiecte hoteliere din ţară, printre care se numără Swissotel din Poiana Braşov, Nordis şi altele. Dedalo reprezintă în România 28 de branduri premium de mobilier italian, precum Ditre Italia, Dorelan, Calligaris, Ethimo şi Slamp.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Motorul de creştere al pieţei cafelei de specialitate din România este cafeaua to go. „În alte ţări, lumea consumă cafeaua în localuri, iar asta este o frână în dezvoltarea pieţei“
ZF 15 minute cu un antreprenor. Motorul de creştere al pieţei cafelei de specialitate din România este cafeaua to go. „În alte ţări, lumea consumă cafeaua în localuri, iar asta este o frână în dezvoltarea pieţei“ 25 iun 2024

Piaţa cafelei de specialitate din România, în special cea din Bucureşti, este una dintre cele mai efervescente din Europa. Capitala se găseşte pe pri­mele locuri pe continent la acest ca­pitol, devansând marile metropole euro­pene.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Producătorul român de mobilă Theta Furniture & More s-a ocupat de amenajarea la cheie a unui spital gigant, de 200.000 mp, din Belgia
ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Producătorul român de mobilă Theta Furniture & More s-a ocupat de amenajarea la cheie a unui spital gigant, de 200.000 mp, din Belgia 20 iun 2024

Piaţa de office, puternic afec­tată de pandemie, începe să îşi schim­be modelul de business. Dacă înainte de criza sanitară marile oraşe erau principalele destinaţii pentru proiecte de office majore, odată cu pandemia şi cu trecerea la munca remote sau hibrid, apetitul investiţional pentru clădirile de birouri a frânat. Aşadar, proiectele mari de office au devenit tot mai rare.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Diana Baicu, Top Line: Suntem prezenţi în peste 10.000 de puncte de vânzare doar în România. Circa 70% din saloanele de înfrumuseţare folosesc produsele noastre
ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Diana Baicu, Top Line: Suntem prezenţi în peste 10.000 de puncte de vânzare doar în România. Circa 70% din saloanele de înfrumuseţare folosesc produsele noastre 18 iun 2024

Piaţa locală a cosmeticelor şi dermatocosmeticelor a crescut semnificativ în ultimii ani, iar odată cu accesul la o varietate mai mare de produse şi de branduri, consumatorii au devenit tot mai exigenţi când vine vorba despre ce ar trebui să achiziţioneze.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor.  Crama Serve din Dealu Mare a ajuns la a doua generaţie de antreprenori, care îşi propune să dezvolte businessul mizând mai mult pe vinuri accesibile
ZF 15 minute cu un antreprenor. Crama Serve din Dealu Mare a ajuns la a doua generaţie de antreprenori, care îşi propune să dezvolte businessul mizând mai mult pe vinuri accesibile 13 iun 2024

Silviana Petre-Badea a preluat funcţia de director general al produ­cătorului de vinuri Serve la începutul acestui an. Ea a preluat responsa­bilitatea conducerii businessului de la mama sa, Mihaela Tyrel de Poix, co-fondator al primei crame private din România. Planurile actualului direc­tor al cramei ţin de dezvoltarea busi­nessului mizând mai mult pe vinurile accesibile.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Industria auto începe să devină cel mai mare angajator de lucrători asiatici, depăşind HoReCa şi construcţiile. Depozitele vin tare din urmă
ZF 15 minute cu un antreprenor. Industria auto începe să devină cel mai mare angajator de lucrători asiatici, depăşind HoReCa şi construcţiile. Depozitele vin tare din urmă 11 iun 2024

În lipsa forţei de muncă locale, multe firme din diferite sectoare din economie au apelat la importul de personal, astfel că, mii de lucrători veniţi din Asia au început să fie angajaţi de companii din România.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Sorina Luminiţa Bucuraş, Sorste: Nu mai suntem cei care îmbrăcăm Europa. De când suntem într-o globalizare permanentă, e greu să facem faţă concurenţei
ZF 15 minute cu un antreprenor. Sorina Luminiţa Bucuraş, Sorste: Nu mai suntem cei care îmbrăcăm Europa. De când suntem într-o globalizare permanentă, e greu să facem faţă concurenţei 6 iun 2024

Creşterea preţurilor, dar şi a sa­lariilor, lipsa forţei de mun­că şi subdezvoltarea infra­struc­turii reprezintă princi­pa­lele motive pentru care Ro­mâ­nia pierde teren în faţa altor ţări în ceea ce priveşte producţia de textile, îmbrăcă­minte şi încălţăminte. Dacă anterior, Ro­mâ­nia era cunoscută drept croitorul Europei, acest lucru nu mai este valabil în prezent, după ce mai multe companii au ales să îşi închidă fabricile locale, iar mulţi retaileri au renunţat la a mai apela la producătorii autohtoni, pentru a se orienta în schimb către ţări unde costurile sunt mai reduse.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor.  Tiberiu Marton a lucrat timp de 17 ani industria vinului din Italia, iar apoi s-a întors în România pentru a-şi deschide propria cramă, Agape
ZF 15 minute cu un antreprenor. Tiberiu Marton a lucrat timp de 17 ani industria vinului din Italia, iar apoi s-a întors în România pentru a-şi deschide propria cramă, Agape 4 iun 2024

Viitorul pieţei locale de vin stă în soiurile autohtone, iar producătorii ar trebui să mizeze mai puţin pe cele internaţionale, mai ales export, este de părere Tiberiu Marton, fondator al Cramei Agape, un mic producător de vin din judeţul Timiş.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Confort Merino, producător de pilote din lână, exportă 40% din ce realizează în UE, Marea Britanie, SUA şi Canada. Înfiinţată de Oana şi Cătălin Tatu în 2014, compania a avut anul trecut venituri de 1,3 mil. euro, plus 47%
ZF 15 minute cu un antreprenor. Confort Merino, producător de pilote din lână, exportă 40% din ce realizează în UE, Marea Britanie, SUA şi Canada. Înfiinţată de Oana şi Cătălin Tatu în 2014, compania a avut anul trecut venituri de 1,3 mil. euro, plus 47% 30 mai 2024

Producătorul de pilote Confort Merino, compa­nie fondată în urmă cu zece ani la Piatra Neamţ de către Oana şi Cătălin Tatu, trimite la export circa 40% din ce realizează, articolele ajungând în ţări din UE, dar şi în Marea Britanie, SUA şi Canada.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Cea mai mare provocare a industriei textile locale e lipsa forţei de muncă. „România este un producător cu experienţă, aici se pot face lucruri de calitate, dar nu vin din urmă tineri“
ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Cea mai mare provocare a industriei textile locale e lipsa forţei de muncă. „România este un producător cu experienţă, aici se pot face lucruri de calitate, dar nu vin din urmă tineri“ 28 mai 2024

România începe să îşi piardă statul de „croitorul Europei“, multe fabrici locale de îmbrăcăminte s-au închis, iar cea mai mare problemă ţine de forţa de muncă. Media de vârstă a angajaţilor din acest sector este mare, în timp ce din urmă tinerii nu mai sunt atraşi de această industrie. Pe termen lung, sectorul ar putea să se contracte şi mai mult.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Eugen Ursu, Graphein: În industria de construcţii, infrastructura înregistrează creşteri, banii din PNRR ajută. Zona de office este în continuare în scădere
ZF 15 minute cu un antreprenor. Eugen Ursu, Graphein: În industria de construcţii, infrastructura înregistrează creşteri, banii din PNRR ajută. Zona de office este în continuare în scădere 23 mai 2024

Sectorul de construcţii este susţinut de proiectele noi sau aflate în defăşurare în zona de infrastructură, iar banii veniţi din PNRR pentru dezvoltarea acestei componente ajută la creşterea industriei. La polul opus, zona de office înregistrează în continuare o scădere a numărului de investiţii noi, pandemia având o importantă contribuţie în ceea ce priveşte această evoluţie.

citește mai mult
Adrian Câzu, Benvenuti: Avem furnizori italieni care şi-au închis fabricile din România şi le mută în ţări unde salariile sunt mai mici
Adrian Câzu, Benvenuti: Avem furnizori italieni care şi-au închis fabricile din România şi le mută în ţări unde salariile sunt mai mici 21 mai 2024

Salariile au crescut în ultimii ani în România şi astfel au început să se apropie de nivelul mediu din Uniunea Europeană, spune Adrian Câzu, development & retail manager al retailerului de încălţăminte Benvenuti. Deşi acest lucru este un semnal bun pentru economie şi deşi indică o creştere a nivelului de trai pe plan local, evoluţia face ca producătorii de îmbrăcăminte şi încălţăminte să nu mai vadă în România o opţiune pentru a-şi deschide fabrici.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Ana Consulea, Zexe Braserie, despre cum se schimbă comportamentul consumatorilor: Mulţi preferă în continuare produsele clasice, dar cer să fie mai sănătoase
ZF 15 minute cu un antreprenor. Ana Consulea, Zexe Braserie, despre cum se schimbă comportamentul consumatorilor: Mulţi preferă în continuare produsele clasice, dar cer să fie mai sănătoase 16 mai 2024

Consumatorii devin tot mai atenţi la ingredientele folosite în pro­dusele pe care vor să le achiziţioneze, o tendinţă conturată încă din perioada pandemiei, când oamenii s-au concen­trat mai mult pe sănătate.

citește mai mult