Pentru angajaţii din companiile locale relaţia cu managerul direct şi cea cu colegii de muncă, mediul de lucru sau flexibilitatea contează mai mult decât pachetul salarial atunci când sunt puşi în faţa deciziei de a-şi schimba locul de muncă. Prin urmare, managerii apelează la metode de motivare şi loializare a angajaţilor.
„Uneori avem impresia că oamenii pleacă pentru un salariu mai mare, acest lucru se poate întâmpla doar dacă este o diferenţă foarte mare, însă tot ce înseamnă diferenţele mici reprezintă doar un pretext prin intrmediul căruia un angajat vrea să scape de o structură organizaţională sau de relaţia pe care o are în principal cu managerul direct“, a precizat Dana Tudor Tănase, managing partner în cadrul companiei cu activităţi în domeniul HR Creative & Bright.
De asemenea, în opinia ei, climatul la locul de muncă este un factor important pentru angajaţi, iar pentru crearea acestuia şi creşterea nivelului de performanţă companiile trebuie să investească mai mult. „Fiecare angajat are nevoie să se dezvolte, iar pentru asta are nevoie să se investească în el. Avem clienţi care pun accent pe acest lucru şi au creat pentru angajaţi biblioteci, bucătării colorate sau le oferă masaj la birou.“
În acest context, pentru a evita rate înalte de fluctuaţie a personalului, managerii trebuie să pună un accent mai mare pe comunicarea internă. De asemenea, este necesară testarea managerului la nivelul competenţelor de lucru cu echipa. „Deseori în companiile cu profil tehnic managerii sunt selectaţi prin testarea competenţelor tehnice, adică este selectat cel mai bun, atunci nu se mai testează competenţele pe zona de people skills.“
Pe lângă comunicarea internă, managerul trebuie să ţină cont de încrederea pe care o transmite angajatului, iar lipsa acesteia este cauzată de faptul că managerii, în special cei tineri, tind să ardă etape pe parcursul carierei şi nu reuşesc să dobândească astfel de calităţi. „Dacă aceste lucruri nu se întâmplă atunci persoana respectivă nu a fost selectată conform abilităţilor necesare pentru coordonarea unei echipe, dar nici nu s-a investit în dezvoltarea lui, la care se adaugă tendinţa tinerilor de a arde etape în carieră.“
Un alt factor pe care trebuie să îl dezvolte managerul este orientarea spre activităţile de lucru cu oamenii, el trebuie să investească mai mult timp în dezvoltarea oamenilor şi mai puţin în alte responsabilităţi.
„Cred că 80% dintre managerii locali investesc mai mult timp în alte activităţi, şi doar 20% în dezvoltarea oamenilor din echipă, cred că ar trebui să fie invers, un leader să se ocupe mai mult de managementul oamenilor şi mai puţin pe activităţile operaţionale“.
Compania primeşte solicitări de trainingurile de business şi de dezvoltare personală, de programe de well-being sau evenimente corporate, dar şi de teambuildinguri. „Ne bucurăm că proiectelor de well-being devin o parte integrantă din structura organizaţională. Pentru că acestea nu fac parte din strategia organizaţională, trebuie să fie o valoare în care credem atât noi, cât şi companiile. Atunci organizaţiile ar fi orientate către aceste programe pentru că vor să îşi menţină angajaţii într-o stare de bine“.
Anul trecut Creative & Bright a avut afaceri de 200.000 de euro, iar pentru acest an este bugetat un avans cu 30% al vânzărilor faţă de anul trecut. În prezent, compania are 14 angajaţi şi peste 100 de colaboratori.