Coca-Cola HBC România, liderul pieţei locale de băuturi răcoritoare, a lansat o campanie de susţinere a comerţului tradiţional, împărţind flyere în blocurile din Capitală cu mesajul „Fă-ţi cumpărăturile zilnice la magazinul din colţ. Cumpără pâine, lapte şi Coca-Cola“.
Reprezentanţii Coca-Cola HBC România nu oferă date despre vânzările în comerţul tradiţional şi despre ponderea acestora în totalul încasărilor. Potrivit estimărilor ZF, comerţul tradiţional acoperă cel puţin jumătate din încasările Coca-Cola din România, companie cu afaceri de peste 400 de milioane de euro. Comerţul tradiţional este o piaţă de 7-8 miliarde de euro şi 70.000-80.000 de unităţi.
Coca-Cola a început să promoveze comerţul tradiţional după ce în această primăvară retailerul german Kaufland, liderul comerţului modern local, a confirmat că nu mai comercializează în magazinele din România produsele gigantului american, cu excepţia Coca-Cola la 2,5 litri. Până în prezent nu există informaţii dacă cele două părţi au reluat colaborarea evaluată la câteva zeci de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă.
WikiZF: Profilul companiei Coca-Cola HBC România
Dacă reţelele internaţionale negociază cu producătorii de pe o poziţie de forţă pentru că au reţele extinse şi comenzi pe măsură, micile magazine au o poziţie slabă în negocieri. Astfel, Coca-Cola poate impune jucătorilor din comerţul tradiţional preţuri mai mari. Acest lucru se traduce şi în preţuri mai mari la raft.
Spre exemplu, dacă într-un hipermarket sau supermarket o sticlă de Coca-Cola la 2 litri costă sub 5 lei, în comerţul tradiţional preţul sare de 6 lei.
Citiţi în continuare pe ZF Corporate:
- estimări privind vânzările COca-Cola în comerţul tradiţional; opinia reprezentanţilor companiei americane despre importanţa acestui segment pe piaţa din România
- date privind numărul punctelor de vânzare în care sunt comercializate produsele gigantului american ;
- afacerile Coca-Cola în România ; fabricile de pe piaţa locală