ZF 24

Fara expansiune, vanzarile Carrefour Romania au inregistrat un declin de 2,3% in primul trimestru, dupa ce in T4 2009 scaderea era de 11%

15.04.2010, 19:15 35

Vanzarile Carrefour in Romania au crescut cu 7,3% in primultrimestru, la 269 milioane de euro, de la 250 de milioane de euroin perioada similara a anului trecut, sustinute de extindereaspatiilor comerciale si de impactul cursului de schimb.

La un curs de schimb constant, vanzarile Carrefour in Romania auinregistrat o crestere de 3,6%.

In termeni comparabili, Carrefour a raportat un declin de 2,3%al vanzarilor. Extinderea spatiului comercial a avut o contributiede 5,9 puncte procentuale la avansul vanzarilor pe piataromaneasca, se arata in raportul fiannciar al retailerului, iarcursul de schimb a avut un impact de 3,7 puncte procentuale.

Anul trecut, in trimestrul 4, grupul a inregistrat vanzari de326 mil. euro in Romania, in scadere cu 12% fata de ultimele treiluni din 2008, si un declin in termeni comparabili (in magazinelemai vechi de un an) de 11%, potrivit datelor comunicate deCarrefour.

Carrefour avea la finele lunii martie din acest an 22 dehipermarketuri si 25 de supermarketuri in Romania.

In intervalul aprilie 2009 - aprilie 2010, retailerul a deschisun hipermarket in centrul comercial Grand Arena din Capitala, dar ainchis o unitate in mall-ul Armonia Center din Braila, dupa deciziadezvoltatorului de a renunta temporar la acest proiect.

Dinamica pe segmentul supermarketurilor a fost mai mare, inintervalul mentionat fiind deschise 6 unitati Carrefour Market lanivel local, cu o suprafata totala de vanzare de circa 6.000 demetri patrati.

La nivel de grup, Carrefour a raportat un avans de 5,5%, la23,96 miliarde de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels