ZF 24

Ros, CEO Alcatel: Externalizarile sunt inca ceva nou pentru Romania. Pentru unii angajati poate fi un soc

Ros, CEO Alcatel: Externalizarile sunt inca ceva nou pentru Romania. Pentru unii angajati poate fi un soc
31.01.2010, 19:36 74

Decizia de a externaliza diverse departamente dintr-o companiepoate fi un "soc" pentru angajati, in special pentru cei carelucreaza de mai mult timp pentru firma, mai ales in conditiile incare in Romania acest lucru reprezinta o noutate, spune Raoul Ros,CEO al Alcatel Lucent Romania - companie care a transferat anultrecut 475 de angajati catre companiile HP si Wipro.

"Externalizarile de personal sunt inca ceva nou pentru Romania,dar reprezinta ceva obisnuit pentru Europa occidentala. Si inRomania aceste decizii vor deveni obisnuite pe masura ce companiilevor decide sa externalizeze activitati precum suportul IT sauadministrarea retelelor", declara Raoul Ros, seful subsidiareilocale a Alcatel-Lucent.

In ceea ce priveste decizia Alcatel-Lucent de a externalizacatre HP 20 de oameni care se ocupau de serviciile IT si alti 455care desfasurau procese de suport de business - precumcontabilitate sau de mentenanta pentru diverse tehnologii telecom,Ros spune ca Alcatel a incercat sa asigure conditii cat mai bunefostilor angajati. "Ei beneficiaza, spre exemplu, de garantia cavor avea un loc de munca timp de 18 luni".

Ros admite ca externalizarea "poate fi un soc" pentru uniiangajati, insa afirma ca transferul la o companie specializatapoate fi intr-un final un pas bun pentru cariera lor. "Ceperspective aveau in Alcatel oamenii care erau implicati, saspunem, in activitatea de contabilitate sau back-office? Intr-ocompanie ca Wipro, care ofera servicii pentru mai multe companii,si care este focusata pe acest lucru, exista posibilitatea de aavansa sau de a invata mai mult", a spus Raoul Ros.

Seful Alcatel Lucent Romania spune ca producatorul deechipamente telecom a luat decizia externalizarii pentru a facefata conditiilor dificile din economie si pentru a se concentra peactivitatile cheie, respectiv comunicatiile. "Fiecare companietrebuie sa vada cum isi poate proteja businessul. Decizia de aexternaliza aceste activitati a fost una globala, este parte aprocesului de adaptare a companiei. Lumea se schimba, e un procesfara oprire", adauga reprezentantul Alcatel Lucent. "Alcatel nu aurmarit in primul rand sa taie costurile, ci sa-si simplificestructura pentru a se putea concentra pe activitatile deviitor".

Practic si oamenii angajati de Alcatel Lucent in Romania pentrua se ocupa de retelele unor operatori din Europa occidentala, peste200 la finele lui 2009, si-au castigat locurile de munca tot pentruca undeva niste companii au externalizat niste activitati pentru ase concentra pe acele lucruri care reprezinta principalul lorsegment de activitate, a spus seful Alcatel. "Am procedat la fel caunii dintre clientii nostri".

Raoul Ros nu a precizat ce reduceri ale costurilor a obtinutexact Alcatel Romania prin externalizarea celor aproape 500 deoameni insa a precizat ca in mod tipic economiile sunt la nivelul a15-25%. "Operatori ca British Telecom sau Orange Austria siElevetia, care au externalizat catre Alcatel-Lucent servicii deadministrare a retelelor, obtin reduceri ale costurilor de 15-25%.Nu imi imaginez ca reducerile de costuri obtinute de Alcatel-Lucentau fost mai mari decat atat".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO