ZF 24

Schimb de replici la o dezbatere publică despre publicarea sponsorizărilor în farma. ARPIM: Volumul poate ajunge la sute sau mii de raportări pentru o companie. Agenţia Medicamentului: Mă surprinde

Schimb de replici la o dezbatere publică despre...

Autor: Ioana David

13.01.2015, 12:11 332

Dan Zaharescu, directorul executiv al Asociaţiei Române a Producătorilor Internaţionali de Medicamente (ARPIM) a spus că un producător de medicamente ar putea ajunge să facă sute sau mii de raportări pentru sponsorizările pe care le acordă profesioniştilor din sectorul de sănătate, dacă propunerea care este în dezbatere publică în acest moment va fi implementată.

“Volumul înregistrărilor poate atinge sute sau mii pe companie pe un an de zile (…) Dacă luăm în calcul tot, tot, speakerii şi toate sponsorizările. Se poate ajunge la cifre impresionante”, a afirmat Dan Zaharescu.

El a fost prezent astăzi la o dezbatere publică la Ministerul Sănătăţii cu privire la normele pe care Agenţia Naţională a Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale (ANMDM) le propune pentru raportările cu privire la sponsorizările din farma.

Zaharescu se referă la faptul că raportarea pe hârtie poate ajunge la un volum atât de mare (greu de gestionat pentru companii dar şi de autorităţi) şi propune o raportare electronică.

La afirmaţia lui Zaharescu, Marius Savu, preşedintele ANMDM, s-a declarat suprins să audă că volumele pot ajunge la cifre atât de mari.

Sponsorizările pe care companiile farma le acordă medicilor au fost un subiect tabu, puţine fiind cele care au făcut publice informaţii legate de numărul medicilor sponsorizaţi şi sumele cheltuite cu aceste sponsorizări la cererea ZF din anii trecuţi.

Din 2014 a intrat în vigoare o legislaţie care prevede ca toate aceste date să fie făcute publice care însă nu s-a aplicat din cauza lipsei nomelor de aplicare.

La aproape un an de la apariţia legii, Ministerul Sănătăţii a organizat o dezbatere publică pe marginea normelor de aplicare la care au participat reprezentanţii companiilor farmaceutice, cei ai Ministerului, ANMDM, presa având acces.

Principalul subiect pe marginea căruia s-au purtat dezbaterile a fost cel legat de faptul că vor trebui declarate “toate activităţile de sponsorizare, precum şi orice alte cheltuieli suportate pentru medici, asistenţi medicali, organizaţii profesionale, organizaţii de pacienţi şi orice alt tip de organizaţii care au activităţi în domeniul sănătăţii”. Mai exact, cuvântul “orice” a ridicat multe întrebări din partea industriei farma. Este vorba despre paragraful 3 din articolul 35.

 

Proiectul de norme pentru evaluarea şi avizarea publicităţii medicamentelor de uz uman poate fi vizualizat aici.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO