ZF 24

Şeful diviziei corporate din BCR: Am încheiat restructurarea organizaţională. Angajamentul de a finanţa economia n-a fost nicicând mai mare

Sergiu Manea, vicepreşedinte executiv pe corporate banking la BCR

Există un număr semnificativ de companii care au făcut cel mai bun management al riscului în anii de criză, care şi-au menţinut cifra de afaceri constantă, n-au pierdut personal şi nu s-au împrumutat. Am văzut exemple de companii care au fost nevoite să devină exportatori şi au făcut-o cu o flexibilitate strălucitoare.

Sergiu Manea, vicepreşedinte executiv pe corporate banking la BCR Există un număr semnificativ de companii care au făcut cel mai bun management al riscului în anii de criză, care şi-au menţinut cifra de afaceri constantă, n-au pierdut personal şi nu s-au împrumutat. Am văzut exemple de companii care au fost nevoite să devină exportatori şi au făcut-o cu o flexibilitate strălucitoare.

Autor: Razvan Voican

17.12.2013, 00:08 902

Marele pariu al relansării businessului cu companii: îmbunătăţirea decisivă a experienţei clienţilor în relaţia cu banca.

La capătul a 18 luni de diagnosticare, analiză, modelare şi execuţie, divizia corporate banking şi pieţe de capital din BCR are din toamnă o nouă structură organizaţională centrată pe industrii, în loc de regiuni, cu o echipă mult înnoită şi în bună parte mobilă, angajată să aducă cea mai mare bancă de pe piaţă în rând cu liderii segmentului corporate în materie de calitate a serviciului şi chiar mai sus.

„A durat ceva, dar acum noua structură este la locul ei. Urmează businessul, la intensitate crescândă. Avem un obiectiv mai puternic ca niciodată de a finanţa economia reală, de a finanţa creşterea“, spune Sergiu Manea, 41 de ani, vicepreşedinte executiv pe corporate banking la BCR. Recrutat de austriecii de la Erste pe finalul lui 2011 şi instalat în boardul BCR în aprilie 2012, el a rămas la începutul toamnei unicul responsabil cu liniile de afaceri clienţi corporativi şi pieţe de capital după ce iniţial împărţise zona businessului corporate cu Wolfgang Schoiswohl, păstrat din echipa fostului CEO Dominic Bruynseels.

Puncte forte pe care mizează noua strategie corporate a BCR: furnizarea de expertiză specializată pe industrii - „Credem că abilitatea de a înţelege ciclurile de dezvoltare ale unui client depinde de înţelegerea industriei în care operează“ - şi proximitate pentru facilitatea contactului cu clienţii pe seama unei reţele de 60 de sucursale pentru companii (în loc de 40 înainte) coordonate prin 10 mari centre comerciale (în loc de 8 înainte) care reprezintă tot atâtea mari arii geografice şi la care se adaugă alte 12 centre comerciale situate în oraşe mai mici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO