Comunicate Retail

În zece ani, microberăriile au pornit de la zero şi au ajuns la 59 de unităţi

În zece ani, microberăriile au pornit de la zero şi au...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

31.08.2020, 00:07 426

Oriel Beer, Bereta, Capra Noastră, Bere Griviţa, Perfektum, Bere a la Cluj, Anagram sunt printre cele mai tinere branduri de bere artizanală din România, un segment care a crescut de la zero la 59 de unităţi în perioada 2010-2019.

În 2010, producţia locală de bere era acoperită de companiile mari multinaţionale - Ursus Breweries, Heineken România, Bergenbier, URBB (Tuborg), de producătorii cu capital românesc Romaqua şi European Drinks, dar şi de jucători de talie medie precum Bermas Suceava sau Martens Galaţi. România nu avea în 2010 nicio microberărie. Zece ani mai târziu, la final de 2019 pe piaţa locală erau 59 de microberării, un segment care a adus mult dinamism pentru piaţă, deşi volumele pe care le generează micii producători sunt încă reduse.

„Evoluţia numărului de microberării urmează tendinţa similară înregistrată la nivel european“, spun reprezentanţii Asociaţiei Berarii României.

În România, microberăriile sunt definite prin regimul de aplicare a accizelor, în condiţiile în care unităţile cu producţie până în 200.000 hl/an plătesc nivelul redus al accizei standard. Producătorii de bere care nu depăşesc acest volum pe parcursul unui an aplică aciza redusă cu 50% faţă de nivelul standard.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO