♦ Războiul din Ucraina a ajutat la concentrarea atenţiei pe dezvoltarea portului Constanţa.
Capacitatea de trafic a portului Constanţa ar putea creşte în următorii trei-patru ani cu cel puţin 20% date fiind proiectele de finanţare pe fonduri europene, ceea ce înseamnă că portul ar putea ajunge la 120 de milioane de tone pe an, potrivit lui Cătălin Ciupercă, CEO al De Facto Capital. Anul trecut, traficul din portul Constanţa s-a ridicat la 92,5 milioane tone, portul a operat la aproape 92% din capacitate.
„Războiul din Ucraina a ajutat foarte mult la concentrarea atenţiei pe dezvoltarea portului Constanţa. Dacă până să înceapă războiul toate lucrurile se derulau cu întârziere sau cu piedici, după ce a început războiul din Ucraina a apăut presiune politică şi voinţă politică nu doar internă, dar şi din partea Comisiei Europene pentru modernizarea infrastructurii de transport din portul Constanţa“, a declarat la ZF LIVE Cătălin Ciupercă, CEO la De Facto Capital. Portul Constanţa este port strategic la Marea Neagră, iar de anul trecut există programe europene care au avut ca beneficiari operatorii privaţi, potrivit lui.