Auto

Ford Otosan preia oficial uzina de la Craiova şi anunţă investiţii noi de 490 mil. euro şi creşterea capacităţii de producţie

Ford Otosan preia oficial uzina de la Craiova şi...

Autor: Bogdan Alecu

04.07.2022, 00:07 845

Ford Otosan Craiova a preluat oficial la 1 iulie uzina auto care din 2023 va produce două noi modele, iar din 2024 va fi prima unitate din România care va livra automobile electrice.

Ford Otosan a anunţat investiţii de 490 de milioane de euro la Craiova pentru a sprijini creşterea viitoare a producţiei. Fabrica de la Craiova continuă să joace un rol cheie în contextul planurilor de electrificare ale Ford în Europa. Ford înfiinţează o nouă companie în România - Ford România Services SRL - care va continua activităţile comerciale ale companiei pe plan local, urmând linia Companiei Naţionale de Vânzări - care până acum era parte a Ford România.

Ford a anunţat la jumătatea lunii martie din 2022 că fabrica de la Craiova va produce noua generaţie a modelului Courier, atât în varianta Transit (transport marfă), cât şi în varianta Tourneo (transport persoane), ce va intra în producţie în 2023, cu o versiune complet electrică din 2024. De asemenea, Ford Puma, cel mai bine vândut autoturism Ford din Europa, va beneficia în 2024 de o versiune complet electrică, care va fi produsă la fabrica din România.

Pentru a sprijini lansarea următoarei generaţii a modelului Courier, Ford Otosan anunţă astăzi o investiţie de 490 de milioane de euro la fabrica de la Craiova, care va fi implementată în următorii trei ani. Astfel, capacitatea totală de producţie a fabricii de la Craiova va creşte de la 250.000 vehicule/an la 272.000 de vehicule/an.

Ford România a înregistrat profit în ultimii şase ani, iar de patru ani, din 2017 când a intrat în producţie SUV-ul EcoSport la care s-a adăugat Puma în 2020 cifra de afaceri s-a menţinut la peste 2 miliarde de euro.

Cifra de afaceri a Ford România a scăzut cu 8% în 2021 faţă de 2020, la 2,34 miliarde de euro, potrivit datelor Ministerului Finanţelor. Scăderea a avut loc într-un an extrem de dificil pentru piaţa auto europeană, care a scăzut cu încă 2% după un declin de mai bine de 20 de procente în 2020 din cauza pandemiei şi a restricţiilor impuse de aceasta şi din cauza lipsei componentelor electronice. Profitul net al companiei de asemenea s-a redus cu 22%, la 12,5 mil. euro, iar numărul angajaţilor a scăzut sub pragul de 6.000, la 5.893 de persoane. În acelaşi timp, fabrica Ford de la Craiova a produs 163.350 de autoturisme marca Ford EcoSport şi Puma, volum din care Puma reprezintă circa 80%.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO