Auto

Seria 6, reintoarcerea coupe-ului de lux in gama BMW

23.07.2003, 00:00 24

Priviti cu atentia fotografia care ilustreaza acest material. Veti spune fara indoiala ca este un BMW. Dar nu pare a fi noua Serie 5 si nici modelul de lux, Seria 7. Seamana cu un roadster Z4 , dar este de fapt un coupe. Raspunsul corect este noua serie 6, adica surpriza pe care designerul sef de la BMW, Chris Bangle, a pregatit-o pentru salonul auto de la Frankfurt din aceasta toamna. Si aveti dreptate, modelul a imprumutat cate ceva atat de la Seria 5, cat si de la Seria 7 si roadsterul Z4.
O poveste inceputa in urma cu aproape doua decenii, Seria 6 de la BMW a lipsit in ultimii 14 ani din portofoliul producatorului german. In acest an, nemtii par mai hotarati ca niciodata sa reinvie o legenda printre fanii automobilului, coupe-ul de lux care poarta emblema seriei 6, care va fi prezent in premiera mondiala la Salonul auto de la Frankfurt din aceasta toamna (speram ca si la Salonul de la Bucuresti care vine imediat dupa acesta…), alaturi de modelul cu tractiune integrala X3. Inainte de Salon insa, producatorul german a prezentat primele fotografii oficiale, intr-o asa numita campanie de “teasing”.
Dar sa vorbim un pic despre noua Serie 6 si despre ce ar putea aduce ea nou dupa cei 14 ani de lipsa. Designul exterior este marcat de “nasul” proeminent care atrage imediat atentia, in timp ce posteriorul ridicat aduce aminte de roadsterele BMW. Cu o greutate de numai 1,6 tone, 645 Ci, caci acesta este numele de botez al noului model utilizeaza aluminiul, pentru structura frontala, caroserie si portiere, dar si otel si alte materiale sintetice, care contribuie la cresterea performantei si reducerea consumului.
Ca dimensiuni, Seria 6 Coupe (4.820 mm) este mai lung decat Jaguar XK Coupe (4.760 mm) si Ferrari 456M (4.763 mm), dar mai ingust decat Mercedes CL (4.993 mm). Ca latime (1.855 mm), este la fel de mare ca un Mercedes CL (1.857 mm), insa mai ingust decat Ferrari 456 M (1.920 mm) sau Jaguar XK (2.015 mm).
Din pacate, potrivit celor de la BMW, va fi disponibila doar o singura varianta de motorizare. Cel putin pentru moment. Motorul V8 de 4.4 litri, prezent si pe limuzina de lux 745i,  utilizeaza tehnologia Valvetronic, si dezvolta 333 de cai-putere si un cuplu maxim de 450 Nm, disponibili la 3.600 de rotatii pe minut. Aceasta inseamna ca seria 6 va ajunge de la 0 la 100 de kilometri pe ora in doar 5,6 secunde, viteza maxima fiind limitata electronic (cum altfel…) la 250 de kilometri pe ora.
Pentru transmisie sunt disponibile trei variante, toate cu cate sase viteze. Nu putea lipsi o cutie de manuala, destinata celor care nu cred in sisteme precum sistemul automatic Steptronic (a doua varaianta de cutie de viteze) sau SMG - Sequential Manual Gearbox (a treia varianta de cutie de viteze, ale carei comenzi sunt situate direct pe volan, la fel ca in Formula 1).
Si daca tot am pomenin de Formula 1, trebuie sa spunem neaparat cate ceva si despre functia Driving Dynamics Control (DDC), similara cu modul sport prezent pe M3 si M5. DDC se activeaza prin butonul “sport” de pe consola centrala si transforma coupe-ul 645Ci intr-un monstru care reactioneza mult mai rapid la orice apasare a pedalei de acceleratie, schimbarea vitezelor facandu-se la regimuri inalte de turatie, ceea ce confera senzatii extreme. Si inca ceva: intervalul de schimbare a vitezelor este de numai 150 milisecunde!
Fanii motoarelor “M” nu trebuie sa dispere, caci se pare ca va fi disponibila si o varianta M6, insa abia dupa ce va fi lansat pe piata modelul M5, in 2005. Este lesne de presupus ca la cei peste 500 de cai putere cat se pare ca va avea modelul M6, viteza maxima va depasi 300 de kilometri pe ora. In Europa insa, potrivit reglementarilor in vigoare, viteza va fi limitata electronic la 250 de kilometri pe ora. Sunt insa destule companii care pentru sume nu foarte mari, se ofera sa “rezolve” acest mic inconvenient.
Pentru orice model BMW lansat in ultimii doi ani, tehnologia a fost cuvantul de ordine. Afirmatia este valabila si in cazul Seriei 6. Se poate vorbi astfel de Active Cruise Control (ACC), Adaptive Headlights sau Head-Up Display (HUD), derivat din aviatie. Daca nu stiti la ce se refera aceste sisteme, nici o problma, va vom explica in continuare.
ACC este, spun cei de la BMW, mai “inteligent” decat sistemul cruise control conventional, deoarece nu doar mentine constanta viteza, ci si monitorizeaza traficul din fata automobilului, mentinand o anume distanta programata anterior. Altfel spus, in cazul in care un alt vehicul apare in fata, ACC reduce automat viteza si chiar franeaza pentru a evita o coliziune. Ulterior, pe masura ce automobilul din fata se departeaza sistemul accelereaza pentru a ajunge la distanta programata initial.
Disponibile deja pe proaspat lansata Seria 5, Adaptive Headlights, adica farurile “adaptabile” permit soferului sa aiba o vizibilitate mai mare in viraje, Mia exact, pe masura ce volanul vireaza stagna sau dreapta, farurile “vireaza” la randul lor cu un unghi de pana la 15 grade.
Al treilea sistem, Head-Up Display, disponibil la randul sau ca optiune si pe noua Serie 5, proiecteaza direct pe ecran, la fel ca in aviatie, informatii legate de viteza sau sistemul de navigatie. Avantajul acestui sistem este acela ca reduce oboseala pe durata calatoriilor lungi. Aceasta inseamna, spun cei de la BMW, mai multa atentie din partea soferului la trafic, ceea ce se traduce in cresterea securitatii pasagerilor.
La scurt timp dupa intrarea pe piata a coupe-ului, in primavara anului viitor, va apare si varianta cabriolet, care se pare ca va costa cu 4-5.000 de euro mai mult decat coupe-ul. nu am spus insa cat va costa coupe-ul, nu ? Desi nu au fost facute publice oficial, analistii estimeaza ca preturile vor incepe la 45.000 de euro si se va ajunge la aproape 100.000 de euro in cazul varfului de gama M6. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO