(auxiliar)

ZF HR Conference 2022. Cum se pregătesc marii angajatori pentru anul 2023? Adrian Baron, Asociaţia Business Service Leaders în România: Anul acesta salariile din industria de outsourcing au crescut cu 11%, iar pentru anul viitor vedem o creştere de 7%

Adrian Baron, Asociaţia Business Service Leaders în România:100% din companiile intervievate în raportul asociaţiei lucrează în model hibrid. Circa 73% dintre aceste companii au până la două zile în care angajaţii lor merg la birou.

Adrian Baron, Asociaţia Business Service Leaders în România:100% din companiile intervievate în raportul asociaţiei lucrează în model hibrid. Circa 73% dintre aceste companii au până la două zile în care angajaţii lor merg la birou.

Autor: Alexandra Cepăreanu, Ramona Cornea

16.12.2022, 19:00 80

„Aşteptarea tuturor este să câştige cât mai mult, dar nu salariul este cel mai important acum. Este un interes ridicat în ceea ce priveşte pachetele de beneficii – ce obţin ca beneficii pentru familiile lor, nu doar pentru ei , precum şi partea de flexibilitate. Angajaţii vor să lucreze de oriunde“.

Anul acesta salariile din industria de outsourcing au crescut cu 11%, iar pentru anul viitor companiile din industrie prevăd o creştere de 7%, afirmă Adrian Baron, vicepreşedinte în cadrul Asociaţiei Business Service Leaders în România (ABSL), asociaţia reprezentativă pentru companiile din acest sector din România.

„Anul acesta a fost de 11% creşterea salarială în industria de outsourcing. Nu putem spune cu exactitate cât va fi la anul, dar previziunea este undeva de 7% în ceea ce priveşte creşterile salariale. Lipsa de candidaţi duce la o mobilitate masivă între companii, avem creşteri salariale care, implicit, cresc şi preţurile. Asta rezultă în riscul de a nu mai fi competitivi la nivel european şi nu cred că ne dorim asta“, a declarat Adrian Baron în cadrul evenimentului ZF HR Conference 2022. Cum se pregătesc marii angajatori pentru anul 2023?

Pe lângă salarii, angajaţii din industrie sunt preocupaţi şi de pachetul de beneficii care vine cu un anumit loc de muncă.

„Aşteptarea tuturor este să câştige cât mai mult, dar nu salariul este cel mai important acum. Este un interes ridicat în ceea ce priveşte pachetele de beneficii – ce obţin ca beneficii pentru familiile lor, nu doar pentru ei – , precum şi partea de flexibilitate. Angajaţi care vor să lucreze de oriunde“, detaliază Baron.

Numărul angajaţilor din outsourcing a crescut cu 30% în ultimii trei ani, salariile au crescut cu 11%, iar rata de fluctuaţie a personalului a scăzut la 18%, conform datelor din raportul anual al Asociaţiei Business Service Leaders în România.

Serviciile care au cunoscut cea mai însemnată creştere, respectiv au avut nevoie de cei mai mulţi angajaţi, sunt: IT, suport clienţi, finanţe şi contabilitate.

„Recrutarea este în continuare un subiect complex. Estimăm că, în prezent, industria de business services pe care ABSL o reprezintă adună peste 180.000 de angajaţi. Este o creştere de 30% în ultimii trei ani. Creşterea a fost condusă de venirea pandemiei, când s-a văzut trecerea spre digitalizare şi asta a rezultat în creşterea nevoii de servicii IT şi experţi care să faciliteze aceste servicii şi suportul necesar. A fost o trecere naturală, oarecum bruscă, dar organică. (...) Provocarea este numărul de candidaţi disponibili. Ne digitalizăm din ce în ce mai mult şi din asta rezultă o mai mare nevoie de specialişti. Principala provocare nu este salariul, ci lipsa de candidaţi“, a explicat reprezentantul ABSL.

În plus, Adrian Baron spune că 100% din companiile intervievate în raportul asociaţiei lucrează în model hibrid. Circa 73% dintre aceste companii au până la 2 zile în care angajaţii lor merg la birou.

„Nu este o politică strictă, nu poate nimeni să mai impună asta. La fel, recrutarea este naţională, internaţională, nu se mai recrutează doar din oraşul în care este prezentă compania. Vorbim de posibilitatea de a lucra de acasă. Să ne gândim la ce însemna acum 4 ani să zică angajatul că vrea să lucreze doar de acasă versus ce înseamnă să întrebe asta acum. Nu ştiu dacă predomină această întrebare, dar suntem aproape acolo. S-a întâlnit situaţia în care candidaţii au preferat să lucreze de acasă în pofida unui salariu mai mare. Companiile au cheltuieli mai mici dacă angajaţii lucrează doar de acasă, dar şi suferă pe alte părţi“, a detaliat el.

Asociaţia companiilor din industria de outsourcing a colaborat cu mai multe universităţi pentru a aduce specialişti şi a le arăta ce se întâmplă în industria externalizării serviciilor de business.

„Am văzut că sunt impresionaţi, sunt interesaţi să afle despre job-uri şi cred că de asta avem nevoie mai mult, să colaborăm mai mult şi cu autorităţile locale, să dăm mai departe tot ce am învăţat în toţi aceşti ani în corporaţii şi să vedem cum ne putem extinde local, pentru că majoritatea elevilor şi studenţilor din România vor să plece din ţară. Ei nu au o idee bine stabilită despre ce se întâmplă în România, nu ştiu ce oportunităţi sunt aici şi trebuie să le spunem noi, să le arătăm noi. Vrem să facem cât mai multe astfel de programe, să facem zilele carierei şi în şcoli, pentru ca ei să vadă ce le putem oferi aici şi să înţeleagă că pot creşte şi aici“, a concluzionat Adrian Baron.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO