♦ 2022 a fost un an complex pentru industria de asigurări, un an în care prioritare au fost normalizarea pieţei şi recâştigarea încrederii clienţilor ♦ Pentru 2023 suntem moderat optimişti în ceea ce priveşte economia per total, ceea ce se traduce într-un optimism moderat şi pentru piaţa asigurărilor ♦ Ne aşteptăm la o creştere în ansamblu a pieţei, nu doar în zona RCA, deşi este de aşteptat ca piaţa să rămână în continuare destul de concentrată în zona auto (RCA şi CASCO).
Asigurarea RCA reprezintă, înainte de orice, garanţia plăţii daunelor în contextul producerii unui accident, ceea ce înseamnă şi o nevoie de investiţie pentru ca solvabilitatea companiei să fie la nivelul corect. Pentru noi a fost foarte important să menţinem un nivel al solvabilităţii foarte bun şi să avem perspectivele necesare pentru dezvoltare, iar acest lucru a presupus infuzii de capital de peste 500 milioane de lei, în ultimii 3 ani, a explicat Călin Matei, CEO al Groupama Asigurări, într-un interviu pentru ZF.
„În 2022, Groupama a devenit liderul pieţei. Am avut o creştere semnificativă a subscrierilor pe linia RCA, creştere care a venit ca urmare a migrării clienţilor către oferta Groupama, una care respectă principiul calităţii la un preţ corect. Rezultatele au fost la fel de bune şi în afara RCA, compania noastră înregistrând creşteri profitabile şi pe alte linii de business, cum ar fi CASCO, property, asigurări persoane sau asigurări de călătorie. Rezultatele obţinute confirmă orientarea companiei către oferirea de produse de calitate, simple şi la un preţ corect, construite pornind de la nevoile reale ale clienţilor“, a explicat Călin Matei.
CEO-ul companiei a mai adăugat că anul trecut a fost un an complex, cu multă volatilitate, criză geopolitică, economică, energetică, evenimente marcante, precum şi un nou faliment în piaţa de asigurări, dar cu toate aceste provocări au venit şi oportunităţi.