Bănci și Asigurări

Virgil Şoncutean, CEO al Allianz-Ţiriac: Rămânem cu o doză de optimism ponderat în 2023. Vrem să continuăm creşterea volumului de prime cu un pas mai mic decât în 2022, pentru că efectul contextual s-a consumat. Pe zona RCA vrem să conservăm portofoliul construit în 2022

Virgil Şoncutean, CEO al Allianz-Ţiriac: Noi nu distribuim întreg rezultatul net către acţionari, ci doar 60%, restul rămân la capitaluri proprii. Deşi am crescut accelerat pe RCA, linie de business cu cerinţă de capital ridicată, nu avem nevoie de infuzie de capital sau să cerem bani de la acţionari pentru a rămâne în piaţă. Reuşim să ne gestionăm cu resursele proprii astfel încât să îndeplinim şi cerinţele de solvabilitate şi să susţinem creşterea.

Autor: Mircea Nica

11.03.2023, 11:57 451

♦ Allianz-Ţiriac a ajuns la subscrieri de aproape 3 mld. lei în 2022, din care circa 1,45 mld. lei au fost subscrieri RCA ♦ Profitul operaţional a atins un nou maxim în 2022 , după o creştere de 54%, până la 250 mil. lei ♦ Dintr-o bază totală de 1,5 milioane de clienţi în 2022, circa 780.000 sunt clienţi RCA ♦ Despăgubirile plătite de asigurător s-au ridicat la 1,2 mld. lei în 2022, cu 53% mai mult faţă de 2021.

Allianz-Ţiriac, a doua cea mai mare companie de asigurări din piaţă, a încheiat anul 2022 cu un volum al primelor brute subscrise de 2,9 mld. lei, consemnând un avans de 40% faţă de 2021, iar în 2023 planurile asigurătorului vizează continuarea creşterii volumului de prime, dar într-un ritm mai redus, în timp ce îşi va consolida noua bază de clienţi RCA construită în 2022 şi eventual o va alinia la o pondere mai mică din totalul subscrierilor, ţinta fiind de 40%, susţine Virgil Şoncutean, CEO al Allianz-Ţiriac.

„Anul 2023, ca în fiecare an, va avea şi o componentă de neprevăzut pe care o vom constata la finalul anului, însă rămânem cu o doză de optimism ponderat în 2023. Vrem să continuăm povestea de creştere a volumului de prime, cu un pas mai mic decât s-a întâmplat în 2022, pentru că efectul contextual s-a consumat şi mergem pe un efect organic. Pe zona RCA vrem să conservăm portofoliul construit în 2022, cu o creştere accelerată în zona de non-auto şi viaţă pentru a aduce din nou RCA-ul spre 40% pondere“, a spus Virgil Şoncutean în cadrul unei conferinţe de presă.

El a mai adăugat că, din perspectiva profitabilităţii, există acest context inflaţionist care se resimte şi în zona de daune şi cheltuieli, iar potenţialul de a reduce şi mai mult rata cheltuielilor, care acum este la 26%, este destul de limitat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO