Business Hi-Tech

ZF IT Generation. Darius Filip, fondatorul Nightz – aplicaţie pentru planificarea ieşirilor în oraş dintr-un singur loc: Vrem să fim ca un Netflix pentru ceea ce înseamnă entertainment offline. Până la finalul acestui an vrem să ajungem la 50.000 de utilizatori ai aplicaţiei şi 200 de parteneri

Autor: Ioana Nita

09.04.2024, 08:00 110

Anul acesta, start-up-ul preconizează că va avea venituri de circa 15.000 de euro din comisioanele percepute partenerilor, vânzările brute prin aplicaţie fiind estimate la 300.000 de euro În 2025, Nightz vrea să se extindă în afara României, prima piaţă vizată fiind Marea Britanie Investiţia iniţială în partea tehnică şi operaţională a businessului Nightz se ridică la circa 150.000 de euro până acum.

Nightz, start-up-ul local care a lansat recent pe piaţa locală o plat­formă prin care utilizatorii îşi pot pla­ni­fica toate ieşirile în oraş dintr-un sin­gur loc, şi-a propus să atragă anul acesta 50.000 de utilizatori ai aplicaţiei sale şi 200 de parteneri – organizatori de evenimente, cinema­to­grafe, teatre şi di­ferite localuri – restaurante, baruri ş.a.m.d. În pre­zent, aplicaţia Nightz este dis­ponibilă pentru utilizatorii din Bucureşti şi Cluj-Napoca, unde cola­bo­rează cu 50 de parteneri, iar treptat va fi lansată şi în alte oraşe mari din ţară.

„Acum ţintim oraşele Braşov, Constanţa, Timişoara, Baia Mare şi Iaşi. Am început să avem câţiva parte­neri în aceste oraşe şi scopul este să sca­lăm cât mai mult, prima dată în Bucureşti, iar apoi în restul ţării. Vrem ca anul acesta să ajungem la 50.000 de uti­li­zatori în România şi din punctul de vedere al partenerilor la 200 de furni­zori care să aibă recurent activităţi, pentru că în acel punct chiar o să fie un ecosistem în care atât utilizatorii, cât şi furnizorii vor fi mulţumiţi că ambele elemente ale acestui marketplace sunt stabile. Dacă îndepărtăm fiecare strat al acestui ecosistem, la bază este de fapt un loc în care cererea se întâlneşte cu oferta. Deci este foarte important ca tot timpul când scalăm să ne asigurăm că oraşele în care intrăm au şi furnizori şi utilizatori“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Darius Filip, fondator al Nightz.

El a pus bazele proiectului Nightz încă de acum mai bine de un an pornind de la ideea de a avea o singură aplicaţie pe care utilizatorii să o folosească pentru a-şi planifica petrecerea timpului liber în oraş, astfel încât să nu mai fie nevoie să intre pe mai multe platforme separate pentru a găsi evenimente sau localuri, a cumpăra bilete şi apoi a discuta separat cu prietenii.

„Am luat fiecare element esenţial la unei ieştiri - de la planificare, la căutare de activităţi până la achiziţie de bilete sau rezervări. Acum utilizatorii văd reclame, de exemplu pe Instagram sau pe Google despre diverse evenimente, intră pe un website extern ca să-şi facă şi acolo un cont şi să-şi cumpere un bilet, iar apoi creează, poate, pe WhatsApp un grup cu prietenii ca să se poate coordona, să vadă pe la ce oră se întâlnesc ş.a.m.d. Apoi fac plăţi pe Revolut dacă cineva cumpără toate biletele pentru restul, iar la final trec şi pe aplicaţia de mail ca să descarce biletle şi să mai dea forward altor persoane. Deci sunt foarte multe aplicaţii doar pentru a fi în acea seară la o ieşire. Şi mi-am dat seama că pentru om nu prea contează prin ce aplicaţii trece pentru că nu vorba despre proces, despre călătorie, ci este vorba despre destinaţie. Nightz este aplicaţia care te duce cu gândul de la ieşirea efectivă în oraş în cel mai scurt timp, fără gălăgia de fundal“, a explicat Filip.

În aplicaţia Nightz sunt listate o serie de activităţi pentru petrecerea timpului liber – de la evenimente şi piese de teatru, până la activităţi sportive, iar utilizatorii pot face de asemenea rezervări la restaurante şi baruri.

„Am încadrat paleta de activităţi în două mari direcţii. Deci am început cu <<nightz>> şi am inclus şi partea de <<dayz>>. Dacă <<nightz>> este despre ieşiri de seară, unde poate nu-i când poţi ieşi la o cină, un cocktail sau la un teatru, pe timp de zi sunt activităţi puţin mai dinamice, adică activităţi sportive sau evenimente de business.”

Odată alese evenimentele sau activităţile dorite şi cumpărate biletele sau făcute rezervările, utilizatorii pot discuta cu prietenii direct în aplicaţie pentru a stabili toate detaliile, acesta fiind principalul diferenţiator al Nightz faţă de alte aplicaţii similare de pe piaţă.

Totodată, aplicaţia Nightz le oferă o serie de instrumente de digitalizare şi atragere de clienţi şi organizatorilor de evenimente şi proprietarilor de localuri. „Şi pentru ei am oferit cumva cealaltă parte a poveştii şi anume un <<tool>> pentru management. Adică dacă până acum un proprietar de restaurant sau o companie care face evenimente trebuia să intre pe Instagram, Facebook, TikTok, să îşi facă un cont, să caute followers, să înceapă să pună reclame acolo, reclame care intră în conflict cu alte companii, începând de la telefonie, beauty, practic orice industrii care operează în social media, aici ei au un loc mai selectiv unde oamenii ştiu că aplicaţia aceasta este dedicată doar pentru a ieşi în oraş. Deci automat filtrăm prin acest mod audienţa la care te adresezi ca şi proprietar. Iar apoi tot ce înseamnă vânzare de bilete, gestiune de rezervări, toate sunt într-un dashboard în platforma web şi în  aplicaţia mobilă pentru parteneri, ca să nu fi nevoit să apelezi la multiple servicii pentru că e foarte greu să ai un ecosistem în care ai şi e-mail marketing şi ads în diverse platforme ş.a.m.d. Am zis că trebuie să fie cât mai simplu, ca să îşi facă partea lor pe care o fac foarte bine, adică să aibă un restaurant sau un eveniment şi partea birocratică şi de gestiune să fie cât mai automatizată, cât mai simplă şi într-o singură platformă”, menţionat fondatorul Nightz.

Modelul de monetizare al Nightz constă în perceperea unui comision din valoarea vânzărilor realizate de parteneri prin intermediul aplicaţiei. Astfel, pentru anul acesta, start-up-ul preconizează că va avea venituri de circa 15.000 de euro din comisioanele percepute partenerilor, vânzările brute prin aplicaţie fiind estimate la 300.000 de euro.

Investiţia iniţială în partea tehnică şi operaţională a businessului Nightz se ridică la circa 150.000 de euro până acum. Pentru 2025, start-up-ul analizează atragerea unei finanţări în condiţiile în care vrea să se extindă în afara României, prima piaţă vizată fiind Marea Britanie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO