Business Internaţional

Europa şi SUA au în faţă un „deceniu pierdut“, spune directorul executiv al Unilever

Europa şi SUA au în faţă un „deceniu pierdut“, spune directorul executiv al Unilever

Autor: Catalina Apostoiu

19.08.2011, 00:00 1257

Europa şi America vor intra într-un deceniu de "creştere redusă", de aceea compania Unilever se va orienta către pieţele emergente, a spus diretorul executiv al Unilever Paul Polman, scrie The Telegraph.

Paul Polman, a cărui companie deţine branduri de la deodorandul Dove la margarina Flora, a declarat că Unilever a devenit o companie a pieţelor emergente şi va genera în scurt timp trei sferturi din totalul veniturilor de pe pieţele ţărilor aflate în curs de dezvoltare în condiţiile încetinirii ritmului de creştere pe pieţele sale tradiţionale.

"În următorii zece ani mă tem că Europa şi Statele Unite vor fi regiuni cu creştere redusă. Prin urmare, în scurt timp vom genera 75% din cifra de afaceri de pe pieţele emergente, până la sfârşitul deceniului", a declarat Paul Polman.

"Acestea sunt pieţele unde se vor naşte două miliarde de oameni în următorii 40 de ani şi unde se va concentra în mod evident creşterea la nivel mondial", a adăugat Polman. În prezent, compania anglo-olandeză obţine aproximativ 27% din venituri din Europa de Vest.

Totuşi, Polman a identificat recent Turcia şi ţările BRIC - Brazilia, Rusia, India şi China - drept pieţele sale cu cel mai alert ritm de creştere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels