Business Internaţional

Modelul Air Max a crescut profiturile Nike cu 19%

23.03.2006, 00:00 52

Nike a dat lovitura in SUA, in timp ce in Europa vanzarile au scazut cu doua procente. Grupul vizeaza extinderea pe pietele in plina dezvoltare din China, India si Rusia.

Nike, cel mai mare producator de pantofi sport din lume, a inregistrat in cel de-al treilea trimestru profituri mai mari cu 19%. Cresterea profitului se datoreaza vanzarilor peste asteptari ale modelului Air Max 360, informeaza Bloomberg.

Profitul net a crescut pana la 268,39 milioane de euro, adica 1,02 euro pe actiune, depasind estimarile analistilor. In aceeasi perioada a anului trecut profitul a fost de 225,2 milioane de euro, castigul pe actiune fiind de 0,83 euro. Incasarile pentru trimestrul incheiat pe 28 februarie au crescut cu 9,2 procente, ajungand la 2,97 miliarde de euro.

Vanzarile Nike in SUA au crescut cu 14%, cu ajutorul modelului de 132 de euro Air Max si cu ajutorul altuia care poarta semnatura Kobe Bryant.

In schimb, in Europa, veniturile au scazut din cauza aprecierii dolarului si a unei scaderi a vanzarilor la articolele sportive.

"Afacerile Nike din Statele Unite au mers foarte bine", a declarat David Heupel, analist al firmei de intermediere financiara Thrivent Investment Mana-gement. "Suntem ingrijorati in schimb in legatura cu vanzarile din Europa", a adaugat el.

Directorul executiv Mark Parker, succesorul lui Bill Perez - ce a demisionat in luna ianuarie -, se axeaza pe preturile mici la pantofii obisnuiti pentru a putea sa opreasca declinul vanzarilor in Europa. Parker a declarat ca nu are in vedere o schimbare "radicala" de strategie. El a afirmat ca se concentreaza pe reducerea cheltuielilor si pe extinderea afacerii pe pietele in curs de dezvoltare din China, India, Rusia si Brazilia.

La bursa din New York actiunile au scazut ieri cu 0,46 de euro, fiind estimate la 69,98 de euro. De la inceputul acestui an actiunile Nike s-au apreciat cu numai 1,3 procente.

Actiunile celui mai mare concurent al companiei, adidas, au crescut in aceeasi perioada cu 38 de procente, incurajate de achizitionarea de catre adidas a companiei Reebok.

Conducera Nike a declarat ca veniturile obtinut pe pietele din Asia a crescut cu 13%, ajungand la 438,5 mil.euro. In Europa vanzarile Nike au scazut cu 5 %, pana la 807,4 mi. euro. Aprecierea dolarului a dus la o scadere a venitului cu 9 puncte procentuale, conform declara-tiilor companiei. In America, vanzarile au crescut cu 41 de procente.

Cererile de incaltaminte si haine la nivel global pentru perioada martie-iulie au crescut cu 2,9%, ajungand la 5,4 miliarde de euro. Margret Mager, analist la Goldman Sachs, a estimat o crestere a cererilor intre 3-5 procente.

Cererea pentru produsele Nike a crescut in SUA cu sase procente, iar in Europa au scazut cu doua procente. Totodata, cererile in Asia au crescut cu cinci procente, iar in America cu 10 procente.

"Faptul ca Europa nu a avut vanzari atat de mari pe cat ne asteptam poate fi o problema de comercializare", a declarat Bob Sweet, analist la Hirizon Investment Services. "Cred ca ar trebui sa se puna mai mult accent pe marketing", a adaugat el.

Vanzarile la Nike Golf si la celelalte marci precum Starter, Converse, Hurley si Cole Hann au ajuns la 374,4 mil. euro, mai mult cu 17%.

Este pentru prima data, din 2000, cand pantofii cu un pret de peste 100 de dolari au fost vanduti intr-o proportie de o treime din totalul vanzarilor brandului Foot Locker, a declarat Matt Serra, directorul companiei.

Insa cel mai cumparat model Nike este Air Max 360, care este descris de companie ca fiind cel mai inovator produs din aceasta categorie, intrucat talpa nu mai este umpluta cu spuma, ci cu aer. Pentru a-si continua inovatiile, Nike vrea sa introduca un nou model de pantofi sport.

"Noile produse pe care le introduc ar trebui sa aiba un succes destul de mare", a afirmat Peter Kwiatkowski, manager al unui fond al firmei Fifth Third Asset Management.



Evolutia Nike

* Profitul net a fost in trimestrul trei de 268,39 milioane de euro fata de 225,2 milioane de euro anul trecut

* Vanzarile in SUA au crescut cu 14%, incurajate de noul model AirMax 360

* Vanzarile in Europa au scazut cu 5 procente

* Incasarile din Asia au crescut cu 13%

* De la inceputul acestui an actiunile Nike s-au apreciat cu numai 1,3%, in comparatie cu actiunile adidas, care au crescut in aceeasi perioada cu 38 de procente.

* Vanzarile la Nike Golf si la celelalte marci precum Starter, Converse, Hurley si Cole Hann au ajuns la 374,4 mil. euro, mai mult cu 17%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO