Business Internaţional

Vanzarile Volkswagen si Daimler au mers in marsarier

15.09.2004, 00:00 17

Volskwagen AG si DaimlerChrysler AG au condus declinul vanzarilor de automobile in Eorpa de Vest, cresterea ratei somajului in Germania contribuind la  reducerea cererii, informeaza Bloomberg.
Vanzarile Volkswagen, cel mai mare producator de automobile din regiune, au scazut cu 8,2% , atingand un volum de 149.962 vehicule, aceasta scadere survenind chiar daca Volkswagen a oferit accesorii gratuite in vederea cresterii vanzarilor modelului Golf. Vanzarile DaimlerChrysler au scazut cu 13%, cererea pentru automobilele Mercedes coborand cu 17%.
Cresterea economica usoara si ingrijorarile in legatura cu situatia de pe piata fortei de munca in Germania, cea mai mare piata de automobile a Europei, impreuna cu majorarea ratelor de dobanda in Marea Britanie, au incetinit vanzarile de autovehicule.
"Ultimele doua luni au fost cu siguranta slabe, situatia somajului din Germania si ratele dobanzii din Marea Britanie, fiind cei mai importanti factori" a declarat Jonathan Poskitt, analist la J. D. Power - LMC. "Ar putea fi de asemena si niste obiceiuri sezoniere de cumparare care se schimba, ceea ce ne face sa ne gandim ca ar putea sa urmeze o usoara redresare in lunile urmatoare" a adaugat Poskitt.
Aceste efecte combinate au condus la o scadere cu 0,8% a vanzarilor in luna august in Europa de Vest, pana la un volum de 774.753 autovehicule, potrivit unui raport transmis de Asociatia Constructorilor de Automobile Europeni (ACEA). Declinul din luna trecuta urmeaza unei scaderi de 5% in luna iulie a pietei europene de automobile.
Analistii de la J.D Power - LMC se asteapta ca vanzarile pe tot anul sa fie in jur de 14,3 mil. vehicule, nivel usor in crestere fata de volumul de 14,2 mil. de automobile vandute anul trecut, potrivit datelor ACEA. De la inceputul anului, inclusiv in luna august, vanzarile de automobile pe piata europeana au crescut cu 1,8% pana la 9,84 mil. autovehicule.
Vanzarile de automobile marca Volkswagen au condus scaderea vanzarilor in cazul acestui producator, inregistrand un declin de 13% pana la 78.510 autovehicule. Doar Skoda, o marca ceha detinuta de Volkswagen, a inregistrat o crestere a vanzarilor, care au urcat cu 3,5% pana la 15.055 autovehicule. Cota de piata a grupului german a scazut la 17,7% de la 18,1%.
Declinul vanzarilor companiei DaimlerChrysler s-a datorat vanzarilor slabe pentru marca Mercedes, care au coborat cu 17% pana la 37.000 autovehicule. Cota de piata a companiei cu sediul central in Stuttgart a scazut la 6,1% de la 6,5%.
Mercedes, care anul trecut, a contribuit cu mai mult de jumatate la profitul operational al DaimlerChrysler, urmeaza sa lanseze pe piata noi versiuni ale modelelor din Clasa A, iar anul urmator vor fi lansate modele noi din clasele M si S. Vanzarile de automobile Mercedes in Germania au scazut cu 18% pana la 24.500 autovehicule, potrivit unui raport al companiei.
Cota de piata a producatorului francez de automobile Peugeot Citroen, al doilea ca marime din Europa, a scazut la 14,5% de la 15,3%, pe fondul unei scaderi a vanzarilor de 2,3% pana la 112.792 autovehicule. Declinul vanzarilor a venit in conditiile in care piata a asteptat lansarea modelelor Citroen C4 si Peugeot 1007. Modelul C4, care va inlocui Citroen Xsara, nu va fi disponibil pentru achizitionare pana la sfarsitul acestui an. Modelul 1007 va fi lansat pe piata la inceputul anului viitor.
catalin.ciocan@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO