Business Internaţional

Volkswagen reduce investitiile pentru a obtine costuri mai mici

17.11.2004, 00:00 14



Compania germana Volkswagen, cel mai mare producator de autovehicule din Europa, isi va reduce investitiile la divizia auto principala cu 6 procente, in urmatorii doi ani, in incercarea de a opri scaderea profitului si de a reduce costurile ridicate, informeaza Financial Times.



Volkswagen va reduce de asemenea cheltuielile la bazele de productie din China cu mai mult de o cincime, din cauza erodarii pozitiei de lider ocupata pe piata chineza. Acesta este al doilea an consecutiv in care Volkswagen a redus investitiile, in incercarea conducerii companiei de a impune o disciplina financiara mai stricta.



Producatorul german si-a prezentat recent rezultatul pe trimestrul trei. Marca principala, Volkswagen, a inregistrat pierderi, dupa sapte trimestre consecutive de scadere a profiturilor. In incercarea de a economisi 2 miliarde de euro din costurile cu forta de munca pana in 2011, Volkswagen a acceptat sa garanteze locurile de munca existente pentru aceasta perioada, in schimbul inghetarii salariilor si a altor masuri.



Consiliul de supraveghere a companiei a decis reducerea investitiilor in design si dezvoltarea autovehiculelor cu 700 de milioane de euro, in 2005 si 2006, pana la 11,8 miliarde de euro. Investitiile totale ale grupului vor fi de 16,3 miliarde de euro. Investitiile din China, care nu intra in cifra totala, vor scadea cu 22% pana la 2,1 miliarde de euro, compania germana incercand sa evite problemele legate de supra-capacitatea de productie, care i-au pus probleme in expansiunile anterioare.



Rezultatele trimestrului trei au aratat ca Volkswagen face progrese in ceea ce priveste reducerea costurilor. Spre deosebire de anul trecut, consumul de capital, inclusiv cel pentru cercetare si dezvoltare, a fost mai redus decat cifra de afaceri din vanzarea de autovehicule.



Volkswagen a avut mereu investitii mai ridicate decat rivalii europeni mai mici si a produs mai multe modele. Multe dintre economii vor proveni din reducerea numarului de componente diferite si din abandonarea unor proiecte pentru crearea de noi piese si tehnologii. Compania incearca in acest fel sa treaca de la o orientare pe tehnologie la o orientare pe profit.



Grupul german a mai confirmat zvonul ca Wolfgang Bernhard, renumitul expert in restructurari si fost director la DeimlerChrysler, se va alatura consiliului de conducere in februarie 2005 si, pana la sfarsitul anului viitor, va prelua conducerea marcii Volkswagen. Pe de alta parte, se asteapta plecarea lui Jens Neumann din consiliul director, responsabilitatile sale in ceea ce priveste strategia si organizarea urmand sa fie preluate de Bernd Pishetsrieder, care este director executiv in cadrul grupului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels