Companii

Afacerile cu whisky trag Allied Domecq spre 20 mil. euro

21.09.2005, 17:32 27

Allied Domecq, filiala romaneasca a celui de-al doilea jucator de pe piata mondiala a bauturilor spirtoase, preconizeaza anul acesta o crestere de 25% a cifrei de afaceri fata de 2004, pana la 20 de milioane de euro.

"Aceasta crestere se datoreaza dezvoltarii pietei de whisky, unde in primul semestru am inregistrat o majorare de 50% a volumului de vanzari", spune Tudor Furir, country manager la Allied Domecq Spirits & Romania.

Pe segmentul de scotch whisky, unde este reprezentata de Ballantines, Allied Domecq a realizat o crestere a vanzarilor pe primul semestru cu 55%, iar pe american whisky cu Jack Daniels, al celor de la Brown & Forman, a inregistrat o majorare de 60%, conform studiului IWSR. Piata totala de whisky a fost anul trecut la circa 15 milioane de euro.

"Anul acesta piata de whisky va ajunge la 20 de milioane de euro", considera Furir. Piata este dominata de scotch whisky, care are o cota de 73%, urmata de whisky american cu 20% si de irish si canadian whisky cu 5%.

"De asemenea, exista o tendinta de crestere si pe segmentul premium si super premium, whisky vechi de 12 ani, unde s-au inregistrat cresteri de circa 5% in primul semestru", spune Furir.

Acest segment este reprezentat de Ballantines, cel vechi de 12 ani, Chivas Regal, al francezilor de la Pernod Ricard si de Johnny Walker, al celor de la Diageo. Piata de votca importata, unde Allied Domecq este prezenta cu marca Finlandia, a ajuns anul trecut la 50 de milioane de litri, potrivit studiului IWSR, reprezentand 1,2% din totalul pietei. "Vanzarile votcii Finlandia au crescut cu 40% in primul semestru al acestui an", precizeaza Furir. Anul acesta, Allied Domecq a mai lansat pe piata doua marci de import, Borzoi si Serova, cu care a intrat in competitie cu producatorii autohtoni de votca. Conform IWSR, votca Finlandia are o cota de piata de 32%.

Beefeater, ginul englezilor de la Allied Domecq, a inregistrat in prima jumatate a anului o crestere de 13%, pe o piata de gin estimata la doua milioane de litri, dintre care doar 4% este din import. Beefeater are o cota de piata de 77% a ginului de import. Pe piata de gin, lideri sunt cei de la Prodal, cu ginul Wembley, care are peste 50% din piata.

"Preconizez o crestere de circa 30% a pietei de bauturi spirtoase importate pana la 40 de milioane de euro", apreciaza Furir.

Principalii competitori ai Allied Domecq sunt Sollers, importatorul pe piata romaneasca al brandurilor liderului mondial Diageo - Johnny Walker, JMB si Smirnoff, Pernod Ricard cu Chivas si Wyborowa si Cristalex, importatorul brandurilor Grant''s, Jim Beam si Absolut.

Achizitia la nivel international de catre grupul Pernod Ricard a competitorului Allied Domecq va aduce un nou lider pe piata romaneasca a bauturilor spirtoase din import.

Pernod Ricard Romania va fi noul lider al pietei, cu o cota de circa 45%, dar nu va avea putere atat de mare pe piata ca fostul lider Allied Domecq, care anul trecut s-a oprit la 55%.

Allied Domecq Romania mai distribuie marci ale C&C Group-Tullamore Dew si Carolans.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels