Companii

Albulescu, Volkswagen: Discounturile prea mari vor afecta serviciile

Albulescu, Volkswagen: Discounturile prea mari vor afecta serviciile

Matei Albulescu, directorul de marca al Volkswagen autoturisme din cadrul Porsche Romania

12.02.2009, 17:10 112

In contextul scaderi vanzarilor cu peste 50% in ultimele trei luni, majoritatea dealerilor auto au apelat la discounturi de pana la 30% pentru a reduce stocurile formate in ultimul trimestru al acestui an.

"Clientii se orienteaza in aceasta perioada foarte mult dupa discounturi. Toata lumea crede ca se va ajunge la reduceri de pana la 80%, dar acest lucru este exclus. Toti importatorii si-au repozitionat brandurile pe piata si nu vor oferi reduceri mai mari decat in prezent. Daca o fac, inseamna ca vor taia din calitate. Spre exemplu, un discount de 100 de euro la o masina nu este foarte mult pentru un client, dar la 20.000 de masini inseamna 2 milioane de euro, ceea ce reprezinta o investitie intr-un nou service sau un nou centru", a subliniat Matei Albulescu, directorul de marca al Volkswagen autoturisme din cadrul Porsche Romania, cel mai mare jucator de pe piata de profil.
In luna ianuarie marca Volkswagen a atins o cota de piata de 12%, in conditiile in care piata a inregistrat o scadere de 65%, in timp ce in segmentul autoturismelor cota VW a fost de 13%, in conditiile in care in 2008 cota de piata a fost de 7,6%.
"Ne-am propus ca si in 2009 Volkswagen sa-si mareasca cota de piata fata de anul trecut. Imaginea de marca are o importanta mult mai mare in conditiile economice actuale", a spus Albulescu, care a subliniat ca marca a fost mai putin lovita de criza de pe piata locala, cu toate ca a VW a fost cea mai importata marca second-hand.
In prezent oficialii Porsche Romania nu pot estima ce cota de piata va avea VW la finele anului, dar se asteapta la o crestere a acesteia comparativ cu anul trecut.
O contributie la cresterea cotei de piata a VW in ianuarie a avut-o si Porsche Bank.
"In ceea ce priveste finantarea prin Porsche Bank, cota de finantare a crescut cu 20% din totalul vanzarilor in luna ianuarie in comparatie cu perioada similara a anului trecut", a spus Albulescu, care a subliniat faptul ca tot mai multi clienti se orienteaza catre serviciile de finantare oferite de dealeri.
In 2008 s-au importat peste 81.000 de autoturisme second-hand marca Volkswagen, adica aproximativ 26% din totalul masinilor la mana a doua importate.
Cumulat, noi plus second-hand, marca germana a inregistrat cel mai ridicat volum de inmatriculari, de aproape 103.200 de autoturisme, in timp ce Dacia a avut 77.730 de unitati. Cresterea numarului de automobile Volkswagen din Romania va avea o influenta puternica asupra service-urilor.
"Cresterea activitatii din cadrul service-urilor Volkswagen va fi avantajata inclusiv de masinile second-hand. Vor veni in special cei cu masini mai noi, cu vechime intre unu si trei ani, nu si cei cu masini vechi", a spus Albulescu.
Declaratiile directorului de marca al VW sunt sustinute si de cele ale lui Alin Tapalaga, directorul general Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Holding in Romania, care a declarat ca in ultimele trei luni activitatea din service-uri a crescut si datorita masinilor second-hand. In conditiile in care cererea de masini second-hand a crescut in Romania, si dealerii Volkswagen vor extinde diviziile de comercializare a acestora.
"Dealerii vor extinde afacerile cu masini second-hand. Este un bun canal de vanzare a masinilor noi", a subliniat Matei Albulescu.
Potrivit directorului de marca al VW, in continuare pe piata locala o cota ridicata din vanzari le vor avea masinile mici si compacte, dar schimbarea prioritatilor va duce la o scadere a vanzarilor acestora.
Cu toate ca nu se estimeaza pentru acest an o crestere a vanzarilor, investitiile in reteaua Volkswagen nu vor fi anulate.
"Vor exista investitii in reteaua VW, dar exact valoarea acestora nu poate fi estimata din cauza situatiei economice actuale", a subliniat Albulescu.
Modelele cu cele mai importante vanzari ale VW in Romania se vor mentine si in 2009 Polo si Golf ca si anul trecut. "Anul acesta vom conta in continuare pe modelele de volum precum Polo, Golf, Jetta, dar si Passat si Tiguan (cel mai bine vandut SUV in 2008 - n. red.)", a spus Albulescu.
"Nevoia de motorizare exista in Romania. Cel mai probabil in intervalul 2010-2012 piata isi va reveni si se va stabiliza undeva intre 350.000 si 400.000 de masini. Romania nu este o piata de 200.000 de autoturisme pe an", a subliniat Albulescu.
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24