Companii

Dacia, „maşina de 5.000 de euro“, a ajuns la un preţ mediu de 17.500 de euro în Europa. „Strategia noastră este de a produce cu o maşină mai puţin decât avem cerere în piaţă. Uzinele din România şi Maroc produc la capacitate maximă, şase zile pe săptămână, trei schimburi pe zi.“

Dacia, „maşina de 5.000 de euro“, a ajuns la un...

Autor: Bogdan Alecu

19.07.2023, 00:08 11125

Preţul mediu al unui model Dacia vândut în 2023 a ajuns la 17.500 de euro, iar modele precum Duster şi Jogger produse în România ajung la 25.000 de euro Vânzările maşinilor au crescut cu 24% în S1/2023, suficient pentru ca cele trei uzine din România şi Maroc să producă la capacitate maximă.

Vânzările Dacia au urcat cu 24% în pri­mul semestru din 2023, la 345.432 de maşini, volum care se va apropia de 700.000 de maşini. Anul 2019 a fost cel mai bun an pentru Dacia de până acum, cu 736.000 de unităţi vândute.

Lipsa componentelor încă pune presiune pe producţia uzinelor Dacia din România şi Maroc, însă volumele livrate către acestea au permis livrarea a peste 345.000 de maşini în prima jumătate a anului.

„Vânzările Dacia au crescut cu 24% în primul semestru al acestui an şi am ajuns la o cotă de piaţă de 4,5% în Europa. Pentru a doua jumătate de an comenzile nu sunt fantastice, pentru că toată piaţa este afectată, nu este ceva specific Dacia, însă avem comenzi pentru următoarele trei luni şi jumătate“, a explicat Xavier Martinet, director de marketing vânzări & operaţiuni Dacia. Mai mult, pentru a atinge aceste volume toate cele trei uzine, Tanger, Casablanca şi Mioveni, au accelerat producţia în 2023.

„Strategia noastră este de a produce cu o maşină mai puţin decât avem cerere în piaţă. Acum uzinele din România şi Maroc produc la capacitate maximă, şase zile pe săptămână, trei schimburi pe zi“, a spus directorul de marketing.

„Spre exemplu am pierdut producţia a 20.000 de Sandero în Maroc din cauza lipsei componentelor. În România au existat pierderi, dar nu atât de mari. Spre exemplu au existat pierderi la hibrid, însă acestea au fost compensate de motorizările obişnuite. Acum nu mai este foarte rău, este doar rău. Sore exemplu sunt pieţe precum Franţa sau Italia afectate de probleme logistice - nu avem camioane şi şoferi pentru a livra maşinile“

Miza cea mai mare pentru Dacia este lansarea celei de-a treia generaţii a lui Duster la finalul acestui an.

„Duster 3 va fi cel mai scump de până acum. Investim mult în el deşi suntem mulţumiţi de generaţia actuală“, a spus Xavier Martinet. El explică faptul că preţul pentru un Duster sau Jogger creşte spre 25.000 de euro, mult peste media de 17.500 de euro a mărcii.

În plus, strategia de vânzare s-a schimbat, iar designul a devenit un element cheie pentru Dacia.

„Acum clienţii cumpără Dacia pentru preţ şi design. Acum 3 ani cumpărau pentru preţ şi echipare. Strategia a început cu Sandero 3 şi va continua cu viitoarele modele din 2024 şi 2025. Echiparea Extreme va rămâne în gamă şi va veni şi pe viitorul Duster“, a explicat Xavier Martinet.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO