Companii

Didier Michaud - Platforms & Powertrains Leader, LPG expert: Comisia Europeană prin Euro 7 decide viitorul motoarelor Dacia. Didier Michaud, Renault: Motorul hibrid de pe Jogger va fi şi Euro 7, posibil şi cele GPL. Dieselurile nu le luăm în calcul

Didier Michaud - Platforms & Powertrains Leader, LPG expert

Didier Michaud - Platforms & Powertrains Leader, LPG expert

Autor: Bogdan Alecu

01.11.2022, 09:00 173

♦ Anul 2026 va aduce implementarea standardului de poluare Euro 7, care cel mai probabil va elimina motoarele de 1 litru în trei cilindri şi va permite continuarea doar a hibridelor şi a celor pe GPL, este de părere Didier Michaud, Platforms & Powertrains Leader al Renault.

Trecerea la Euro 7 din 2026 va aduce o nouă scumpire a ma­şinilor noi, odată ce standardul de poluare va însemna im­plementarea unor tehnologii mai scumpe pentru maşinile echipate cu motoare cu ardere internă, explică Didier Michaud - Platforms & Powertrains Leader, LPG expert în cadrul Grupului Renault. El lucrează în prezent la îmbună­tăţirea motoarelor din gama Dacia, dar şi la viitoarele motorizări.

„GPL este un mare asset pentru Dacia. Hibridul respectă momentan normele Euro 6, dar Renault deja lucrează la o adaptare pentru Euro 7. Hibridul de pe Jogger este acelaşi ca pe Arkana sau Captur. Este for­mat dintr-un motor aspirat de 1,6 litri şi 94 CP şi un motor electric. Motorul pe GPL poate fi Euro 7, dar nu ne putem pro­nunţa cu exactitate acum deoarece nu avem infor­maţiile finale de la Comisia Europeană. Ne-au spus că vor fi trimise în ianuarie, febru­arie, început de octombrie, final de octom­brie... Dar noi suntem încrezători că va putea respecta normele Euro 7 inclusiv cuplat la o cutie automată de viteze“, a spus Didier Michaud.

El a subliniat că mo­mentan Grupul Re­nault lucrează pe trei sce­narii pentru Euro 7 pe baza informaţiilor dis­ponibile până în septem­brie 2022.

„Într-unul spre exemplu sunt reguli mai stricte pentru emisii şi particule şi doar un hibrid le-ar putea respecta, iar în celelalte două putem merge mai departe cu GPL. Ne aşteptăm ca la început de 2026 să intre în vigoare Euro 7. Dacă ar intra în 2025, ar fi dificil pentru toţi, dar 2026 ar fi un termen realizabil. Nu ştim dacă motorizările TCe vor putea respecta normele Euro 7. Fiecare nou model Dacia ce va fi lansat va avea şi versiune pe GPL, inclusiv viitorul Duster. Motorul de 1 litru în 3 cilindri conceput cu Nissan va continua pe Jogger până la final de Euro 6. Nu luăm în calcul normele Euro 7 pentru acesta“, a explicat expertul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO