Companii

Metro va deschide al treilea magazin din Bucuresti

03.08.2000, 00:00 30



Al treilea magazin Metro din Bucuresti va fi deschis, pana la sfarsitul acestui an, in Voluntari, iar odata cu acesta vom acoperi Capitala din punct de vedere al serviciilor de cash & carry, a spus pentru Ziarul Financiar Dusan Wilms, directorul general al Metro Cash & Carry Romania SRL.

Valoarea investitiei, pentru fiecare magazin Metro deschis in Romania, este de

circa 30 milioane DM.

"Metro intentioneaza sa acopere piata serviciilor de cash & carry din intreaga tara", a mai spus Wilms.

Conceptul de cash & carry a fost inventat de cei care au infiintat firma-mama din Germania. Magazinele de tip cash & carry se adreseaza firmelor si sunt amplasate de regula in afara orasului. Aici cumparaturile se fac in cantitati mai mari, iar plata se face pe loc. Cash and Carry functioneaza pe ideea de eficienta maxima: clientii sai au nevoie sa cumpere mult si ieftin.

Dusan Wilms precizeaza ca Metro are un concept bine stabilit - "totul sub acelasi acoperis" - conform caruia acopera necesitatile clientului din toate punctele de vedere: "Noi acoperim necesitatile clientului profesional, care vine la noi si face cumparaturi pentru firma, iar daca tot este in magazin, isi face si cumparaturile individuale", spune Wilms.

In prezent Metro are deschise 5 magazine: in Bucuresti (doua), Timisoara, Brasov si Constanta. Wilms ne-a precizat : "Am facut o analiza a potentialului pe care-l are Bucurestiul si, avand in vedere faptul ca se dezvolta intr-un ritm foarte bun, am decis sa deschidem al treilea magazin si sa acoperim unitar tot orasul. Astfel, vom fi cat mai aproape de clienti, fapt ce le va permite sa-si desfasoare activitatea cat mai rapid". Pe langa magazinul din Capitala, va mai fi deschis in acest an inca unul in Cluj si se va incepe constructia magazinelor din Bacau si Iasi.

Inainte de a decide daca deschide un cash & carry, Metro face o analiza foarte exacta a clientilor zonei sau orasului, pentru a vedea daca cifra de vanzari pe care o pot aduce acestia merita investitia . "Dupa aceasta, facem un calcul de potential al zonei, pentru a decide daca deschidem un magazin sau nu", explica Wilms.

Clientii sunt vizitati cu doua-trei luni inainte de deschidere si sunt clasificati pe grupe, in functie de activitatea pe care o desfasoara.

Grupele in care Metro isi imparte clientii sunt: HORECA - hoteluri, restaurante si firme de catering; revanzatorii - magazine mici; lucratorii artizanali - dulgheri, tamplari, constructori, etc; liber profesionisti - medici, ingineri, avocati, si categoria in care intra firmele furnizoare de servicii- firme de telecomunicatii, sau birouri de consultanta.

Metro este prezent pe piata romaneasca din 1996. Cifra de afaceri estimata de Metro pentru anul 2000 este de 300 milioane $ (circa 600 milioane DM). Compania-mama, Metro AG, este cel de-al treilea concern comercial din lume. In 1999 a avut o cifra de afaceri de 86 miliarde DM, iar in prezent are 2.100 magazine in 21 de tari. Circa 40% din cifra de afaceri o obtine din strainatate - in tari europene si in China. Din cifra de afaceri totala, 38 de miliarde DM sunt obtinute in magazine tip cash & carry, deschise in 19 tari, sub numele Metro sau Makro. In acest an Metro AG si-a extins afacerile si in domeniul comertului electronic.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels