Companii

"Medicamentele" DuPont valoreaza 8 miliarde de dolari

05.06.2001, 00:00 14



Grupul american Bristol-Myers Squibb si compania germana Bayer sunt favoritii licitatiei de achizitie a diviziei de produse farmaceutice a firmei DuPont pentru 7-8 miliarde de dolari.

Cele doua consortii intentioneaza sa incheie tranzactia chiar in aceasta saptamana, afirma surse apropiate negocierilor.

Finalizarea afacerii va fi discutata astazi de Consiliul de Administratie al DuPont, dupa o competitie care a atras atentia investitorilor de pe ambele maluri ale Atlanticului, relateaza Financial Times.

S-ar putea ca anuntul sa fie totusi amanat, in conditiile in care alte companii mai au inca posibilitatea de a depune oferte mai consistente.

In plus, cel mai mare producator mondial din industria chimica are si varianta renuntarii la divizia de medicamente, transformand-o intr-o companie independenta, prin intermediul unei oferte publice initiale.

DuPont a decis sa renunte la divizia de medicamente deoarece, la fel ca si in cazul celorlalti producatori din aceasta industrie, era din ce in ce mai greu sa explice investitorilor si analistilor sumele imense necesitate de cercetare si dezvoltare.

Pe de alta parte, divizia de produse farmaceutice nu aduce decat 5% din cifra de afaceri a grupului, consumand in schimb 30% din bugetul de cercetare. DuPont este in plin proces de restructurare, iar la sfarsitul saptamanii trecute a anuntat ca va concedia 4.000 de salariati.

Decizia de separare a afacerii cu medicamente a fost luata dupa analizarea unui studiu efectuat de Richard De Schutter, directorul executiv al diviziei.

De Schutter propunea initial varianta unei oferte publice, insa interesul imens pentru activele diviziei de produse farmaceutice a impins valoarea ofertelor cu 2-3 miliarde de dolari peste suma estimata. Astfel, varianta unei oferte publice initiale este mai putin probabila.

Daca Bristol va castiga licitatia, compania americana va incepe prin a reduce si mai mult costurile, dupa ce a vandut recent si compania de produse cosmetice Clariol, pentru 5 miliarde de dolari.

In schimb, Bayer va reusi sa integreze mai bine noua divizie, avand o structura foarte bine dezvoltata in SUA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels