Retail&Agrobusiness

Business sportiv. Hotelierii şi restaurantele se pregătesc să întâmpine turiştii străini care vor participa la meciurile din Campionatul European de Fotbal pentru tineret, ce va avea loc în Bucureşti şi în Cluj

Business sportiv. Hotelierii şi restaurantele se...

Autor: Miruna Diaconu

02.06.2023, 00:07 410

La Cluj-Napoca se vor desfăşura meciurile Grupei D în care se vor înfrunta Franţa, Italia, Norvegia şi Elveţia şi un sfert de finală.♦ La Bucureşti, unde vor avea loc meciurile Grupei B, din care fac parte România, Spania, Ucraina şi Croaţia, la care se adaugă un meci din sferturi şi o semifinală.

Organizarea Campionatului European de Fotbal U21, sub egida căruia vor fi jucate mai multe meciuri  pe stadioanele dn Bucureşti şi Cluj-Napoca, va duce la o creştere a serviciilor de cazare şi de masă din cele două oraşe ale ţării. Hotelierii şi restaurantele se pregătesc pentru a primi echipele străine de fotbal, stafful lor, dar şi fanii acestora.

România va găzdui 15 meciuri ale turneului UEFA U21. Partidele se vor juca pe stadioanele din Bucureşti Steaua şi Rapid-Giuleşti, în timp ce la Cluj, gazdele meciurilor vor fi stadioanele Cluj Arena şi Dr. Constantin Rădulescu, cel al campioanei CFR Cluj.

Unul dintre hotelurile care va beneficia direct de organizarea acestor competiţii este hotelul Radisson Blu din Cluj-Napoca, care se află foarte aproape de stadionul Cluj Arena. Deschis anul trecut, Radisson Blu din Cluj a devenit unul dintre cele mai căutate hoteluri din oraş, lucru datorat şi poziţionării sale centrale.

Nina Moldovan, preşedintele boardului Winners, compania care administrează hotelul de cinci stele Radisson Blu din Cluj-Napoca, cu 149 de camere, spune că hotelul are deja rezervări pentru perioada din jurul meciurilor de fotbal.

„Rezervările deja au fost făcute, perioada este chiar plină, noi suntem şi vizavi de Cluj Arena, eram una dintre alegerile principale ale echipelor şi însoţitorilor. Gradul mediu de ocupare pentru luna iunie este de circa 80% în momentul de faţă“, spune Nina Moldovan, care adaugă că astfel de evenimente contribuie semnificativ la dezvoltarea turismului local, iar atragerea mai multor astfel de evenimente ar creşte şi numărul de turişti străini ajunşi în Cluj.

La Cluj-Napoca se vor desfăşura meciurile Grupei D în care se vor înfrunta Franţa, Italia, Norvegia şi Elveţia şi un sfert de finală.

La Bucureşti, unde vor avea loc meciurile Grupei B, din care fac parte România, Spania, Ucraina şi Croaţia, la care se adaugă un meci din sferturi şi o semifinală, hotelierii şi restaurantele aşteaptă să întâmpine fanii echipelor care vor juca în Capitală.

Dragoş Petrescu, fondatorul lanţului de restaurante City Grill, se aşteaptă ca numărul de turişti străini să crească în perioada meciurilor care vor avea la Bucureşti. Cu toate acestea, spune el, numărul de turişti străini este cu circa 40% mai mare în această perioadă faţă de lunile similare ale anului trecut.

„Este important că vor veni turişti străini în România, contribuie la creşterea turismului românesc pe viitor. În restaurante, nu cred că va exista un consum foarte mare al fanilor echipelor sportive, ei probabil vor veni înainte sau după meciuri, însă nu cred că vor fi încasări foarte mari în zilele cu meciuri“, spune Dragoş Petrescu.

Grupul este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa locală de restaurante prin prisma cifrei de afaceri, iar ca număr de localuri operează circa 20 de unităţi sub brandurile City Grill, Hanu’ lui Manuc, Buongiorno, Pescăruş şi Caru‚‘ cu Bere, cel din urmă având o pondere mare de turişti străini în totalul clienţilor.

Monica Horjea, director de vânzări şi marketing al hotelului Sheraton din Bucureşti, spune că încă nu se vede o cerere semnificativă pentru perioada în care vor avea loc meciurile campionatului.

„Deobicei, rezervările se fac mai aproape de data meciurilor, deci încă nu e târziu să vedem o cerere venită din această zonă“, spune ea.

Monica Horjea menţionează că organizarea unor astfel de evenimente au un impact pozitiv asupra pieţei turistice locale, pe de o parte, aduce o cerere în creştere pentru serviciile de cazare şi masă, iar pe de altă parte, contribuie la atragerea turiştilor străini pe viitor.