Retail&Agrobusiness

Ion Şoloman, reţeaua de magazine Best Market: Loc de dezvoltare există în piaţă. În lupta cu retailerii străini ai de ales, închizi sau devii mai bun

INTERVIU

Ca magazine, toate funcţionează sub un singur brand, Best Market. Sunt cinci magazine în Bucureşti şi zece în Dâmboviţa.

Ca magazine, toate funcţionează sub un singur brand, Best Market. Sunt cinci magazine în Bucureşti şi zece în Dâmboviţa.

Autor: Cristina Roşca

13.08.2020, 21:00 468

♦ Reţeaua de magazine Best Market numără 15 unităţi dintre care zece în judeţul Dâmboviţa şi cinci în Bucureşti ♦ Cu afaceri de circa 80 mil. lei, retailerul este unul dintre cei mai puternici jucători independenţi din comerţul alimentar local.

„Povestea Best Market începe acum mulţi ani. Mai exact, între 1992 şi 2010 am fost administratorul reţelei de magazine Ethos care a intrat în faliment. În 2010, în anul falimentului, reţeaua număra 26 de magazine şi aveam 700 de salariaţi“, îşi aminteşte Ion Şoloman (52 de ani), antreprenorul care deţine împreună cu familia sa retailerul Best Market. Tot ei erau şi proprietarii Ethos.

În urmă cu un deceniu, el a negociat cu lichidatorul judiciar şi a decis să preia 7-8 magazine Ethos cu tot cu fondul de marfă şi să meargă mai departe în comerţ. Aşa a apărut reţeaua Best Market.

„La Ethos motivul falimentului a fost faptul că eu am luat o serie de decizii greşite. Voiam să ne dezvoltăm agresiv, exclusiv cu fonduri proprii, fără a apela la bănci. Aveam câte patru deschideri pe lună.“ El îşi aminteşte că în anii aceia a mers cu magazine de 800 mp în localităţi precum Scorniceşti care nici astăzi, un deceniu mai târziu, nu au puterea financiară sau populaţia să suporte o astfel de investiţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO