Surplusul de bani care va rămâne în buzunarul consumatorilor după reducerea TVA de la 1 iulie se va vedea probabil în creşterea vânzărilor de carne şi lactate, dar şi la produse non-food, îmbrăcăminte sau obiecte pentru casă, a spus la ZF Live Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour România, reţea care a încheiat 2014 cu afaceri de peste un miliard de euro.
„Probabil că oamenii vor cumpăra mai multă carne şi produse lactate. Impactul la vânzări va fi mare. Poate nu îşi permiteau să mănânce carne zilnic sau iaurt. Dar există şi o parte din bani care se va duce în non-food: haine, vacanţe, pentru casă. Aşa s-a întâmplat în alte ţări. Unii se vor orienta spre o marcă mai scumpă, pe care nu şi-o permiteau.“
Ministerul de Finanţe estimează că reducerea TVA de la 1 iulie va lăsa la dispoziţia populaţiei circa 5 miliarde de lei. „Va fi bătălie pe ei“, crede directorul de marketing al Carrefour.