Companii

Romania a fost gata repede pentru Carlsberg

04.05.2001, 00:00 20



Pentru Isaac Sheps, presedintele United Romanian Breweries Bereprod (Tuborg Romania), piata berii din Romania a devenit numai intr-o luna pregatita pentru Carlsberg, berea fanion a grupului danezn cu acelasi nume.

Intr-un interviu acordat in urma cu o luna Ziarului Financiar, Sheps spunea ca firma pe care o conduce va produce bere Carslberg aici "atunci cand piata romaneasca de bere va fi pregatita pentru Carlsberg. Noi suntem aici pe termen lung", dand senzatia ca mai avem inca de asteptat pentru prima bere "cu adevarat superpremium" produsa in Romania, dupa expresia sa.

Cand colo, Carlsberg probabil ca era de fapt gata sa fie imbuteliata, pentru ca ieri, grupul danez Carlsberg (din care face parte si Tuborg Romania) a lansat oficial noua marca, dupa ce o pusese deja la vanzare cu cateva zile inainte.

Pana in prezent, toate companiile internationale de bere prezente in Romania produceau marcile asa numite "premium sub licenta" preferand sa le importe pe cele din categoria superpremium.

Cresterile spectaculoase ale consumului de bere din Romania si estimarile optimiste privind evolutia aceluiasi indicator in urmatori ani i-au facut insa pe danezi sa sparga gheata.

"Romanii sunt pregatiti pentru aceasta marca speciala, stiu sa aprecieze si sa inteleaga un produs deosebit cum e Carlsberg, chiar daca are un pret mai ridicat", a spus Alex Myers, vicepresedinte de marketing si inovatie al Carlberg.

Pretul de care vorbeste vicepresedintele Carlsberg se va situa in jurul nivelului de17-18.000 de lei/sticla de 0,5 l, fata de 12-13.000 Tuborg-ul la sticla de 0,5 l.

In acest segmentul berilor superpremium mai sunt Gosser si Zipfer (marci Brau Union importate), Heineken sau Corona.

In segmentul "premium sub licenta", competitia Tuborg este reprezentata de marcile Stella Artois si Efes pe care le produce Interbrew in Romania precum si de Kaiser produsa autohton de Brau Union.

Carlsberg Breweries A/S a avut in 2000 o cifra de afaceri neta de 4,3 miliarde de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels