Companii

Supermarketurile au sustinut vanzarile de inghetata Amicii

07.04.2005, 20:01 44

Compania Kubo Ice Cream din Piatra Neamt, producatorul inghetatei Amicii, a realizat anul trecut vanzari de 4 mil. euro, in crestere cu 15% fata de 2003, in pofida vremii racoroase, care a afectat consumul general.

Printre factorii care au dus la cresterea vanzarilor se numara lansarea de noi sortimente pe segmentul premium al pietei si investitiile in logistica.

"Un alt factor care a atenuat impactul conditiilor nefavorabile de vanzare a fost politica societatii de a desface o mai mare parte a produselor sale prin retelele de supermarketuri - care reprezinta peste 35% din volumul vanzarilor si este in continua crestere", a spus Florin Rosescu, director general la Kubo Ice Cream.

Profitul net al companiei s-a ridicat la aproximativ 800.000 de euro. "Profitul a fost investit in lazi frigorifice, camioane specializate pentru tranport de inghetata si echipamente pentru automatizarea fluxului de productie", a adaugat Rosescu. Pentru acest an, compania si-a propus sa realizeze o crestere de circa 20% a cifrei de afaceri si a profitului.

"Factorii care vor duce la aceasta crestere sunt extinderea retelei proprii de distributie cu peste 1.500 de lazi frigorifice si cresterea capacitatii de transport prin achizitionarea a opt camioane frigorifice. De asemenea, avem in vedere noi investitii in echipamente specializate si in depozite la Bucuresti, Constanta si Piatra Neamt", a mai spus directorul general de la Kubo. Compania investit intr-un program de imbunatatiri ale fluxurilor tehnologice, pentru a fi pregatita la intrarea in vigoare a directivelor UE.

"Investitiile sunt majore si s-au concretizat in implementarea sistemului de management al sigurantei si securitatii alimentare HACCP, certificarea TUV", a mai spus Rosescu.

Compania Kubo Ice Cream a fost infiintata in 1994 si are in prezent 170 de angajati fiind unul din principalii producatori pe piata de inghetata din Romania. Actionarii sunt trei persoane fizice romane, Florin Rosescu, Vasile Mancas si Constantin Brau-Ros.

"Nu cred ca vor aparea competitori interni, dar cu siguranta isi vor intensifica prezenta firmele multinationale", a adaugat Rosescu.

Principalul jucator pe piata inghetatei este la ora actuala Delta Romania, companie cu capital grecesc. Anul trecut, consumul de inghetata a fost in scadere datorita vremii destul de reci si ploioase in timpul verii.

Astfel, au scazut vanzarile inghetatei de tip impuls (care este consumata pe strada) si au crescut vanzarile torturilor de inghetata si a portiilor familiale (consumata acasa).

Rosescu estimeaza ca anul acesta consumul de inghetata va cunoaste o crestere cu circa 10%. "Preconizez ca in urmatorii 5-7 ani piata de inghetata va fi in continua crestere", a spus el. Piata inghetatei din Romania este estimata la 35 de milioane de euro.

Prin achizitionarea in urma cu doi ani a Horticom SA, compania a inceput sa produca inghetata avand in compozitie gemuri si dulceata de fructe.

georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels