Companii

Tranzacţia Whiteland-Nagel, finalizată după trei ani de negocieri

Foto Shutterstock

Tranzacţia Whiteland-Nagel, finalizată după trei ani de negocieri

Autor: Bogdan Alecu

06.07.2011, 00:00 600

Grupul german Nagel, care a preluat recent 25% din acţiunileWhiteland Logistics, o afacere fondată de James Kodor şi LaviniaYassen, tatonează piaţa locală încă din 2004, când au începutprimele discuţii cu acţionarii companiei româneşti, pentru ca din2008 să demareze oficial negocierile pentru preluarea unui pachetde acţiuni la Whiteland Logistic.

"Trebuie să spunem că 25% este un procent bun pentru început.Vom vedea cum putem întări reţeaua comună, după care vom decidedacă va fi sau nu cazul să majorăm pachetul de acţiuni", a spusPeter Haak, membru în consiliul de administraţie al Nagel, companieprezentă pe 18 pieţe europene.

Reprezentanţii celor două companii nu au făcut nicio referire lavaloarea tranzacţiei.

Potri­vit unor esti­mări ale ZF, aceasta nu de­pă­şeşte însă1-1,5 mil. euro. Odată cu pre­luarea pachetului de acţiuni alWhiteland Logistics, în consiliul de administraţie al firmei ain­trat şi Werner Scho­bel din partea Nagel.

Achiziţia a fost rea­lizată în contextul în care schimbul demăr­furi între estul şi vestul Europei înregis­trează o creştereputernică, iar România este a doua ţară ca mărime din Eu­ropa deEst, după Po­lonia, iar aici sunt multe companii germane carerealizează transporturi de marfă.

Compania de logistică are în vedere o creştere a cifrei deafaceri în acest an cu zece procente, la 7,7 mil. euro, şimajorarea portofoliului de clienţi la peste 20, printre cei mai noifiind şi Parmalat.

Afacerea Whiteland în distribuţie şi logistică s-a dezvoltat înultimii ani în jurul parteneriatelor cu producători de top dinindustria laptelui precum Hochland, Meggle sau Campina. Întregulgrup Whiteland a avut în 2009 afaceri de 88 mil. euro şi 400 deangajaţi, divizia de distribuţie fiind cea mai mare din grup.

Doar 3 din 10 firme externalizeazălogistica

Serviciile de logistică care implică şi controlul temperaturiisunt asigurate în proporţie de 70% de divizii "in house" alecompaniilor producătoare, în timp ce doar 30% dintre acesteaapelează la externalizarea serviciilor, procente care sunt exactinvers faţă de pieţele vest-europene, potrivit declaraţiilor luiAndrei Rusu, general manager al companiei Whiteland Logistics.

"În România sunt mulţi producători care au apelat la fondurieuropene şi au inclus în proiecte şi partea de logistică şidistribuţie, iar până ies de sub perioada contractuală, deaproximativ cinci ani, nu au voie să externalizeze acesteservicii."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO