Companii

Vânzările de bunuri de larg consum cresc de cinci ori mai repede în online decât în offline. România nu se numără printre ţările unde shoppingul virtual are cea mai mare viteză

Vânzările de bunuri de larg consum cresc de cinci ori...

Autor: Cristina Roşca

15.12.2021, 16:45 162

În România, vânzările de bunuri de larg consum (FMCG) cresc cu 29% în mediul online faţă de 6% în ma­ga­zinele fizice, arată un studiu al com­pa­niei de cercetare de piaţă NielsenIQ. Spre comparaţie, în Italia shoppingul virtual accelerează mult mai tare, cu un plus de 83% în acest an (până în noiembrie) versus 2020. În Marea Britanie creşterea e de 65%. În ceea ce priveşte cumpără­turile offline, cele din magazinele fi­zice, creşterea variază de regulă de la 3% la 11%. Excepţie fac India (0%) şi Turcia (25%).

Studiul NielsenIQ vine în con­textul în care comerţul online de orice fel a luat avânt în ultimii doi ani marcaţi de pandemia de COVID-19. Deşi acest canal era important deja în unele segmente ale comerţului, în timpul crizei sanitare el a devenit vital în toată piaţa, inclusiv în ceea ce priveşte vânzarea de bunuri de larg consum. Acesta era segmentul unde comerţul virtual avea cea mai mică pondere. În pandemie însă, el a crescut accelerat, inclusiv în România unde a depăşit 1%.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO