În România, vânzările de bunuri de larg consum (FMCG) cresc cu 29% în mediul online faţă de 6% în magazinele fizice, arată un studiu al companiei de cercetare de piaţă NielsenIQ. Spre comparaţie, în Italia shoppingul virtual accelerează mult mai tare, cu un plus de 83% în acest an (până în noiembrie) versus 2020. În Marea Britanie creşterea e de 65%. În ceea ce priveşte cumpărăturile offline, cele din magazinele fizice, creşterea variază de regulă de la 3% la 11%. Excepţie fac India (0%) şi Turcia (25%).
Studiul NielsenIQ vine în contextul în care comerţul online de orice fel a luat avânt în ultimii doi ani marcaţi de pandemia de COVID-19. Deşi acest canal era important deja în unele segmente ale comerţului, în timpul crizei sanitare el a devenit vital în toată piaţa, inclusiv în ceea ce priveşte vânzarea de bunuri de larg consum. Acesta era segmentul unde comerţul virtual avea cea mai mică pondere. În pandemie însă, el a crescut accelerat, inclusiv în România unde a depăşit 1%.