Eveniment

Ce arată de fapt testele PISA: România este încă cu mult în urma ţărilor din OCDE şi UE la modul în care elevii aplică ceea ce învăţă la şcoală. Copiii din mediile defavorizate rămân în urmă

Ce arată de fapt testele PISA: România este încă cu...

Autor: Ramona Cornea

06.12.2023, 00:07 1270

♦ România a obţinut 428 de puncte atât la matematică, cât şi la lectură şi ştiinţe. Media OCDE la matematică a fost de 480 de puncte, la lectură a fost de 482, iar la ştiinţe de 491 de puncte ♦ România se află pe penultimul loc dintre toate ţările Uniunii Europene ♦ Elevii din mediile defavorizate care au susţinut testul PISA în 2022 au obţinut la matematică scorul mediu de 337 de puncte, faţă de media naţională de 428 de puncte ♦ Teoretic, nu există un punctaj maxim la PISA, însă rezultatele sunt scalate pentru a se potrivi cu distribuţiile aproximativ normale, cu medii în jur de 500 de puncte de scor.

Rezultatele testării PISA publi­cate ieri arată că Ro­mânia a obţinut un punctaj mediu de 428 de puncte la toate cele trei com­petenţe de bază testate, res­pectiv matematică, lectură şi ştiinţe. Rezul­­tatele din 2022 sunt similare cu cele din testarea precedentă, cea din 2018, când Româ­nia a obţinut tot media de 428 de puncte.

Programul pentru Evaluarea Inter­na­ţio­nală a Elevilor (PISA) evaluează compe­tenţele la matematică, lectură şi ştiinţe ale elevilor de 15 ani. Testele vizează capacitatea elevilor de a rezolva probleme complexe, de a gândi critic şi de a comunica eficient. Astfel, testele PISA ţintesc să vină cu informaţii despre eficienţa sistemelor de învăţământ în ceea ce priveşte pregătirea elevilor pentru a face faţă provocărilor din viaţa reală, practic de a aplica în viaţa reală ceea ce învaţă în şcoli.

Este important să subliniem că testele PISA nu sunt obligatorii pentru toţi elevii de 15 ani, iar eşantionul din 2022 a fost de 7.400 de copii, circa 3,4% din totalul elevilor cu această vârstă la momentul testării, adică circa 217.000, după cum arată statisticile oficiale ale INS. La testarea PISA 2022 au participat 260 de unităţi de învăţământ; 69% urban, 31% rural. 

Două aspecte cheie care reies din aceste rezultate arată că România este încă cu mult în urma ţărilor din OCDE şi UE la modul în care elevii aplică ceea ce învăţă la şcoală şi că elevii din medii defavorizate rămân în urmă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO