Info

(P) Cum să alegi maşini second hand fără riscuri? Investiţia într-un bun util care limitează pierderile

Autor: Publicitate

07.09.2023, 15:15 203

Interviu cu domnul Andreas Bracaci – grupul Leasing Automobile

Piaţa vânzărilor de maşini second hand din România este extrem de vastă, însă, pentru ca achiziţia să nu se transforme într-o loterie, cumpărătorul trebuie să se îndrepte către un dealer auto de încredere. Una dintre companiile deschizătoare de drumuri în acest domeniu este Leasing Automobile, care deţine cel mai mare parc de auto rulate din România, ce vin la un preţ corect şi cu multiple avantaje pentru client. Aflăm care este politica firmei, oferta pentru clienţi şi cum să faci ca maşina să fie o investiţie cu riscuri minime, de la domnul Andreas Bracaci, administrator grupul Leasing Automobile.

În prezent, reprezentaţi cel mai mare parc de autovehicule rulate din România. Care au fost motivele ce v-au determinat să porniţi acest business, în 2015?

Da, putem afirma, cu mândrie, că suntem printre cei mai mari şi dezvoltaţi dealeri de autovehicule rulate din România.

În 2015, când am iniţiat proiectul Leasing Automobile, am vrut să demonstrăm că se poate să existe şi în România un dealer auto serios de maşini rulate, care oferă garanţie, transparenţă şi, mai mult decât atât, servicii extra precum revizie gratuită şi transport gratuit acasă pentru clienţii din ţară.

La acel moment, piaţa de maşini second hand de la noi era formată în procent de 80% din cumpărători care mergeau personal în Germania, ca să cumpere ″ieftin şi bun″ şi 20% din cumpărători aveau un prieten care le aducea maşini rulate. De obicei, acesta pleca cu avionul cu banii cash la el şi cumpără maşini de la turci din Germania.

Piaţa de maşini second hand din 2012 până în 2018 a stat în minciună şi ceaţă. Toate autoturismele erau de la o bunică din Germania - veşnica poveste cu kilometri reali, care nu erau niciodată reali, etc. Toţi vânzătorii auto privaţi dădeau kilometrii înapoi sau aduceau maşini din bucăţi şi le reparau aici mai ieftin.

Scopul nostru principal a fost să reglăm această piaţă auto şi să aducem "Germania la noi acasă".

Care au fost paşii evoluţiei companiei până la acest nivel?

Noi am fost printre primii dealeri auto din România care importau automobile rulate cu garanţie. Apoi le vindeam în sistem de leasing sau credit auto corect. Maşinile noastre erau mai scumpe cu aproximativ 20% pe autovit.ro deoarece noi le vindeam corect, cu TVA la facturare. Toate variantele auto rulate din piaţă erau importate fără TVA, prin diferite mijloace mai puţin legale, iar acest fapt ducea la preţul de vânzare mai mic cu 15-20% pentru cumpărător, iar noi nu reuşeam să le vindem la preţurile corecte şi normale.

Pana în 2018 ne-a fost foarte greu să ne dezvoltăm şi să influenţăm piaţa auto spre corectitudine. Prin eforturile noastre, în toţi aceşti ani, am încercat să îi învăţăm atât pe clienţii noştri, cât şi pe cei ai altor dealeri, că nu există maşină ieftină şi bună şi cu servicii premium. Acest aspect ne deosebeşte pe noi de alţi dealeri auto sau vânzători privaţi. Noi vrem să oferim clientului 100% siguranţă şi încredere pe tranzacţia unei maşini, deşi este rulată. Vrem ca acesta să fie la fel de sigur ca atunci când ar cumpăra o maşină nouă.

Cum v-au influenţat vânzările, perioada pandemiei şi acum, războiul din Ucraina, având în vedere că termenele de livrare la maşinile noi au crescut foarte mult, depăşind chiar 1 an de zile, la dealerii auto?

În perioada pandemiei, noi deţineam în stoc peste 300 de maşini second hand, cu livrare imediat. Fiind printre puţinii dealeri cu acest stoc de maşini permanent, am reuşit să vindem stocul destul de rapid, în urma unor promoţii. Oferim constat promoţii clienţilor noştri. Iar din August 2020 am reuşit să reînnoim stocul. Perioada pandemiei ne-a afectat foarte puţin, la început, când am avut, într-adevăr, vânzări mai mici, timp de două, trei luni.

Nu reuşisem să terminam prea bine cu pandemia şi a început războiul în Ucraina. În momentul respectiv totul a căzut, nu mai aveam apeluri, solicitări absolut nimic. Dacă în perioada de pandemie am reuşit să reducem numărul maşinilor şi să facem un rulaj modest pentru a ne asigura cheltuielile, din 24 februarie 2022 totul a căzut.

Am avut un stoc mare de auto rulate şi în această perioadă, dar majoritatea maşinilor erau la Galaţi şi Iaşi, fiind oraşe lângă graniţă şi cu risc mare.

Businessul nostru era în mare risc deoarece totul depindea de aceste maşini şi de vânzarea lor.

Am avut experienţă şi încredere în acest brand şi am reuşit să trecem şi de acest început de criză cu dobânzi enorme.

Cum vedeţi evoluţia pieţei auto second hand în viitorul apropiat?

În momentul de faţă, piaţa de maşini rulate în Romania are o uşoară scădere. Din punctul nostru de vedere, acest lucru se întâmplă şi din cauza dealerilor, a vânzătorilor de maşini private care nu au dat importanţă calităţii maşinilor pe care le comercializează, garanţiei şi comunicării cu clienţii, ci doar profitului adus. Probabil mult prea mulţi clienţi au avut probleme în trecut cu o maşină rulată, iar aceştia nu mai vor să ajungă în această situaţie şi preferă eliminarea problemelor achiziţionând o maşină nouă.

Scopul nostru în continuare este să comercializăm cele mai calitative autoturisme second hand, cu garanţie, cu un istoric complet şi real, şi să putem rezolva toate problemele apărute post vânzare. Majoritatea clienţilor noştri se reîntorc şi sunt foarte mulţumiţi de colaborare.

Maşină rulată sau maşină nouă? Care consideraţi că este investiţia cea mai bună pentru o persoană fizică şi de ce? Dar pentru o companie?

Recomand o maşină rulată de maxim 2-3 ani, cu un kilometraj până în 100.000 de km. Astfel, achiziţia şi valoarea maşinii rămân în echilibru. Este momentul ideal pentru a beneficia de un autoturism bun, care nu se devalorizează imediat.

Ce avantaje oferiţi clienţilor dumneavoastră?

Oferim cele mai complexe servicii de pe piaţa auto din România, drept dovadă suntem şi un punct de reper pentru majoritatea dealerilor noi veniţi pe piaţă, după 2020. De la calitatea imaginilor oferite pentru clienţi, garanţie până la 3 ani, revizie gratuită, transport gratuit acasă, până la reparaţia unei probleme apărute post vânzare, care nu ţine de garanţie, suntem implicaţi 100% pentru satisfacţia clientului.

Care sunt serviciile pe care le-aţi dezvoltat de-a lungul timpului şi care vă diferenţiază de concurenţă?

Concurenţa este foarte bună, o apreciem şi o îmbrăţişăm. Noi avem foarte multă experienţă şi repere din showroom-urile noastre din Germania şi Spania. Astfel, Leasing Automobile aduce mereu lucruri noi în piaţă şi are multe de oferit în acest domeniu. De asemenea, am dezvoltat foarte bine comunicarea şi transparenţa faţă de client în momentul vânzării. În plus, am rezolvat întotdeauna orice problema apărută după vânzare, indiferent de costurile noi pe care le-am suportat.

Ce condiţii trebuie să îndeplinească un client pentru a achiziţiona o maşină de la Leasing Automobile?

Clienţii noştri pot achiziţiona o maşină în mai multe variante, leasing auto pe firmă, leasing operaţional, credit auto persoană fizică sau achiziţie integrală. Avem personal calificat pe parte financiară pentru toate tipurile de achiziţii şi ne ocupăm noi de absolut tot, în cel mai scurt timp posibil şi în cele mai bune condiţii.

Care sunt marjele de preţ ale autovehiculelor rulate pe care le aveţi în parcul auto?

Avem în stoc maşini de la 30.000 de euro până la 120.000 euro.

Care este cea mai scumpă maşină pe care aţi vândut-o?

Până în acest moment, avem vândute câteva maşini premium de lux de peste 300.000 euro, precum Lamborghini Urus, Aventador, Bentley, Mercedes G 63 AMG etc.

Pe ce modele aveţi cea mai mare cerere şi cum vă explicaţi popularitatea acestora?

Noi încercăm să oferim clientului o varietate cât mai mare de modele auto. În continuare, cele mai populare branduri sunt Audi, BMW, Mercedes .

Având un stoc mare de autovehicule cu livrare imediat, există foarte multe variante de maşini bune, fiabile la preţuri corecte. Dar putem aduce şi modele de maşini la comandă la solicitarea clientul, cu cel mai scurt timp de livrare şi cel mai mic comision de pe piaţă.

Cum funcţionează serviciul de leasing auto şi care este diferenţa faţă de un credit auto?

Leasing auto se face pe firmă şi porneşte de la 15% avans, iar perioada de creditare este până la 5 ani. Creditul auto se face pe persoană fizică, doar cu venit declarat, cu avans de la 0%. Dobânzile mult mai bune, momentan, sunt pe firma.

Care este următorul pas în extinderea activităţii companiei? 

Dorim să extindem, curând, reţeaua noastră Leasing Automobile, cu încă două sau trei showroom-uri în oraşele mari din România, cât şi în Europa.

Articol scris şi publicat de către ranjakmedia.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO