Info

ProCredit Bank elimină obligativitatea unor garanţii solide la emiterea scrisorilor de garanţie bancară de buna execuţie şi a celor pentru participare la licitaţii, pentru sume de până la 150.000 Euro/echivalent în Lei.

INTERVIU

ProCredit Bank elimină obligativitatea unor garanţii...

Autor: Publicitate

09.04.2024, 10:42 612

Valentina Neagoe, ProCredit Bank: „Venim în sprijinul mediului de afaceri cu un produs bancar flexibil şi adaptat nevoilor antreprenorilor, ce poate fi obţinut 100% online.”

Scrisorile de garanţie bancară continuă să fie un instrument eficient şi tot mai des folosit pentru finanţarea planurilor antreprenorilor români. În contextul dinamic al mediului de afaceri şi al schimbărilor rapide din piaţa financiară, ProCredit Bank se distinge prin abordarea sa inovatoare şi orientată către nevoile clienţilor. Accesibile rapid şi facil, scrisorile de garanţie bancară puse la dispoziţia antreprenorilor reprezintă modalitatea prin care ProCredit Bank se aliniază la tendinţele de digitalizare din prezent şi reflectă angajamentul constant al băncii faţă de susţinerea mediului de afaceri.

Ce avantaje au IMM-urile care accesează o scrisoare de garanţie bancară de la ProCredit Bank?

Valentina Neagoe, Şef Departament Clienţi Persoane Juridice ProCredit Bank: Cererea de scrisori de garanţie bancară s-a dezvoltat accelerat în piaţă în ultima perioadă, ele devenind instrumente tot mai des utilizate de către companii, majoritar pentru participarea la licitaţii sau pentru asigurarea execuţiei lucrărilor conform contractelor. Este esenţial pentru noi să fim alături de antreprenori şi să îi susţinem în planurile lor de creştere a business-urilor. Din acest motiv, pentru IMM-urile care ne aleg drept parteneri în procesul de finanţare ne concentrăm pe două aspecte vitale: timpul scurt pentru emiterea scrisorii, precum şi condiţii de acordare favorabile. Spre exemplu, un antreprenor vrea să participe la o licitaţie şi are nevoie de o scrisoare de garanţie bancară. La ProCredit Bank am eliminat obligativitatea unor garanţii solide pentru emiterea acestei scrisori, pentru sume de până la 150.000 Euro/echivalent în Lei. Participarea la licitaţii este, de altfel, una dintre cele mai solicitate destinaţii ale acestui produs bancar.

Printr-o scrisoare de garanţie bancară prestatorii de servicii oferă mai multă încredere înainte de începerea unui proiect, iar beneficiarii scrisorii capătă o mai mare siguranţă că obligaţiile contractuale vor fi respectate. ProCredit Bank a fost şi continuă să fie un partener stabil pentru mediul de afaceri din România, cu oferte şi servicii adaptate constant la schimbările economice şi specificului fiecărui business.

În cât timp poate fi obţinută o scrisoare de garanţie bancară?

Valentina Neagoe, Şef Departament Clienţi Persoane Juridice ProCredit Bank: Timpul este o resursă esenţială în business şi poate face diferenţa între un contract câştigat sau o oportunitate ratată. Suntem conştienţi că managementul timpului în afaceri este o provocare pentru toată lumea şi ne propunem ca, în relaţia cu IMM-urile, să fim un partener eficient şi să folosim timpul în beneficiul clienţilor. Astfel, la ProCredit Bank am implementat un proces de emitere a scrisorilor de garanţie bancară 100% online, care elimină necesitatea vizitei la bancă.

Pentru a asigura o experienţă cât bună companiilor cu care avem deja o colaborare, scrisorile sunt emise în cel mult o zi lucrătoare pentru clienţii cu plafoane deja aprobate. În plus, prin emiterea electronică a scrisorilor, procesul se simplifică semnificativ, deoarece clientul nu mai trebuie să vină la bancă să ridice documentul în original.

În cazul clienţilor noi, procesul este similar. După ce aceştia îşi deschid un cont la ProCredit Bank, proces care se poate realiza 100% online, echipa ProCredit Bank efectuează o analiză cuprinzătoare pentru aprobarea unui plafon destinat scrisorilor de garanţie, valabil pentru următorii 5 ani. Din acest moment, emiterea scrisorii se realizează în totalitate online, în 24 de ore din momentul solicitării.

În ce condiţii pot beneficia antreprenorii de o scrisoare de garanţie bancară?

Valentina Neagoe, Şef Departament Clienţi Persoane Juridice ProCredit Bank: Serviciile şi produsele noastre bancare sunt adaptate constant la nevoile reale ale clienţilor şi la cerinţele mediului de afaceri.  Pentru fructificarea oportunităţilor de afaceri, antreprenorii au nevoie de un partenerul bancar care să îşi adapteze procedurile pentru situaţii specifice, păstrând acelaşi timp scurt de răspuns pentru soluţionarea cererilor. Este ceea ce noi oferim constant la ProCredit Bank, iar scrisorile de garanţie bancară nu fac excepţie. 

Securizarea contractelor clienţilor noştri este foarte importantă pentru ProCredit Bank, astfel că am eliminat drept condiţie obligatorie nevoia de garanţii solide pentru emiterea scrisorilor de garanţie bancară pentru cele mai des utilizate destinaţii: participarea la licitaţii şi buna execuţie, pentru scrisori cu o valoare maximă de 150.000 Euro/echivalent în Lei.  Bineînţeles, există anumite praguri care se stabilesc individual, pentru fiecare client în parte, în momentul aprobării plafonului destinat scrisorilor de garanţie. Acestea variază în funcţie de istoricul de creditare, domeniul de activitate şi alte date relevante în efectuarea analizei financiare.

De-a lungul timpului am construit şi dezvoltat o relaţie de încredere cu oamenii de afaceri. Rapiditatea cu care ne asumăm să răspundem tuturor solicitărilor antreprenorilor, implicit în emiterea scrisorilor de garanţie bancară, reprezintă modalitatea ProCredit Bank de a consolida acest parteneriat cu actualii şi viitorii clienţi.

Ce înseamnă să fii o bancă digitală în 2024?

Valentina Neagoe, Şef Departament Clienţi Persoane Juridice ProCredit Bank: Digitalizarea reprezintă un pilon central în evoluţia ProCredit Bank din ultimii ani. Încă din 2016, banca a adoptat o abordare inovatoare, transformând ghişeele tradiţionale în zone de self-service cu acces 24/7, devenind astfel prima bancă din România care a introdus conceptul de sucursale "cashless" in toate locaţiile noastre. Această iniţiativă a marcat debutul unei serii de investiţii în aria  digitală, având ca scop optimizarea interacţiunii dintre clienţi şi bancă. În acelaşi timp, viziunea ProCredit Bank asupra duoului client – bancă implică o abordare personalizată şi relaţii apropiate cu clienţii prin intermediul consilierilor specializaţi, atât pentru segmentul IMM, cât şi pentru persoanele fizice. Digitalizarea reprezintă un instrument pe care îl folosim constant şi eficient pentru a veni în sprijinul clienţilor. La sfârşitul zilei însă, componenta umană joacă un rol cheie în dezvoltarea colaborărilor şi în înţelegerea nevoilor actuale şi viitoare ale clienţilor noştri.

Printre soluţiile digitale oferite de ProCredit Bank se numără semnătura electronică pentru contractele de servicii bancare şi credite, platforma de deschidere de cont la distanţă, autorizarea persoanelor responsabile pe conturile de clienţi persoane juridice şi transmiterea instrumentelor de debit la încasare prin intermediul aplicaţiei mobile. Aceste facilităţi digitale au permis băncii să eficientizeze procesele şi să răspundă rapid diverselor nevoi ale clienţilor. Ne aflăm într-un proces continuu de digitalizare pentru a îmbunătăţi interacţiunea finală a clienţilor cu banca şi pentru a răspunde proactiv la schimbările pieţei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO