Media & Advertising

Bugete de razboi

21.03.2003, 00:00 5

O mare parte din cei mai importanti clienti publicitari intentioneaza sa-si amane investitiile in publicitate in valoare de miliarde de dolari, pe perioade care variaza de la o zi la o saptamana in decursul razboiului cu Irakul. Deja unele companii, cum ar fi lantul hotelier Sheraton nici nu au asteptat sa se porneasca ostilitatile, amanand inceperea unor noi campanii pentru perioade de pana la doua sau trei luni.
Exceptie fac reclamele din timpul evenimentelor importante cum ar fi premiile Oscar, pe masura ce companii precum American Express sau Yahoo au declarat ca intentioneaza sa-si difuzeze spoturile, presupunand ca ceremonia Oscarurilor va fi transmisa la televizor.
Atunci cand companiile isi revizuiesc publicitatea inseamna ca atat ele cat si agentiile lor vor studia cu mare atentie continutul spoturilor pentru a evita abordarile inadecvate. Motivul precautiei lor trece dincolo de teama ca vor fi asociate cu relatari despre cum sunt afectate trupele americane de razboi. Principala teama este ca reclamele lor ar putea sa apara intr-un material despre posibile atacuri teroriste asupra SUA. "Nimeni nu o spune dar stim cu totii ca este posibil", a declarat directorul executiv al unei mari agentii de publicitate.
Joe Mandese, editor al publicatiei Media Markets Daily, estimeaza ca materialele despre razboi vor dezloca zilnic reclame TV in valoare de 114,1 milioane de dolari atat de la reteaua nationala de televiziune si cablu cat si de la statiile locale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24