Mediafax.biz Exclusiv

Carrefour avansează la conducerea departamentului de achiziţii un fost antreprenor local

Carrefour avansează la conducerea departamentului de achiziţii un fost antreprenor local

Autor: Cristina Rosca

08.02.2011, 19:00 221

Aceastaeste o avansare pentru Ardeleanu, care prima dată preluase întoamna lui 2009 la Carrefour funcţia de managing director aldiviziei de imobiliare a companiei franceze, CarrefourProperty.Ardeleanueste şi unul dintre fondatorii lanţului de supermarketuri Artima.Acesta este unul dintre puţine le exemple de pe piaţa muncii cândun antre prenor preia poziţii de manager în multinaţ ionale, decele mai multe ori evoluţia fiind în sens contrar, oamenii deafaceri plecând din multinaţionale pentru a-şi lansa propriilebusinessuri.

Ardeleanu a fost cooptat în cadrul Carrefourimediat după eşecul businessului său Ipoteci Direct.

El a revenit atunci în retailul modern, dupăce a fondat reţeaua de supermarketuri Artima, controlată în prezenttot de Carrefour.

Ardeleanu îl va înlocui în poziţia dedirector de achiziţii pe Arnaud Dussaix (37 de ani). Francezul varămâne în România, în cadrul Carrefour, urmând a ocupa funcţia dedirector de proiect şi director operaţional pentru un nou format şimodel comercial, potrivit Andreei Mihai, directorul de marketing alCarrefour România.Ea nu a oferit însă detalii despre acest nouproiect.

Potrivit raportului financiar pe2010 al retailerului francez, Carrefour mai deţine pe lângăhipermarketuri şi supermarketuri - formate cu care este prezent pepiaţa locală - şi magazine de proximitate, magazine de tip harddiscount şi cafenele.

Reprezentanţii Carrefour Românianu au răspuns solicită rii ZF privind tipul de format care ar puteafi adus pe piaţa locală şi nici orizontul temporal pentru acest nouproiect.

Arnaud Dussaix este însărcinat cucoordonarea noului format de magazin după ce a condus departamentulde achiziţii al Carrefour România din 2006 şi a făcut parte dinechipa care a lansat reţeaua de hipermarketuri pe piaţa locală în2001.

Vlad Ardeleanu, care a fostangajat în cadrul Carrefour în aprilie 2009, a preluat de laînceputul lunii februarie conducerea departamentului de achiziţii.Anterior el a fost directorul executiv şi co-fondatorul brokeruluide credite IpoteciDirect, care a intrat pe piaţă în iulie 2008, cudoar câteva luni înainte de îngheţarea creditării. În acestecondiţii compania nu a avut timp să activeze pe piaţă decât operioadă scurtă de timp înainte de izbucnirea crizei şi astfel, lamai puţin de un an de la înfiinţ are şi-a încetatactivitatea.

Ardeleanu, care a absolvitFacultatea de Drept în cadrul Universităţii Titu Maiorescu,Facultatea de Economie la Universitatea de Vest de la Timişoara şicea de Finanţe Internaţ ionale la Universitatea Central-Europeană,a mai lucrat în cadrul laboratoarelor Ozone. El este totodată şiunul dintre fondatorii reţelei de supermarketuri Artima, vândută în2005 către fondul polonez de investiţii Polish Enterprise Fund V,şi cumpărată ulterior, în 2007, în schimbul sumei de 55 de milioanede euro de către Carrefour. Carrefour şi-a făcut astfel intrarea pepiaţa supermarketurilor, rebranduind cele 21 de magazine Artima înCarrefour Express.

În 2010 retailerul a renunţat laacest brand şi a păstrat numele Carrefour Market pe care îldezvoltase ulterior.În prezent compania deţine pe piaţa locală 32 desupermarketuri, cu 13 mai multe decât la începutul anuluitrecut.În totalpiaţă, anul trecut, Carrefour a ajuns la 55 de magazine, dintrecare 23 de hipermarketuri. Francezii sunt al doilea jucător canumăr de hipermarketuri de pe piaţă după real,-, divizia de retaila grupului german Metro, care deţine 25 de magazine.

Carrefour este însă cel maiextins în Bucureşti, unde are 7 hipermarketuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO