Profesii

Românul care a riscat toţi banii familiei pentru a vinde produse de care nu auzise nimeni. Acum e milionar

Autor: Business Magazin

27.12.2017, 11:10 3714

„În baruri, toată lumea era veselă, dar mai târziu, când am văzut că au început să ni se îmbolnăvească prietenii, ne-am propus să căutăm un concept de produse bune pentru organism.“ Au vizitat un târg din Germania, unde au descoperit surprinşi nouă hale în care erau expuse doar produse bio, iar acestea păreau să fie soluţia la problema iden-tificată în piaţă, în primul an dedicându-se importului câtorva astfel de mărci. Dacă iniţial în afacere era implicat doar el, după doi ani i s-a alăturat şi fratele, Dan Oneţiu, care voia să îşi recupereze banii investiţi pentru a-şi cumpăra o casă. „I-am spus că nu am bani, dar că îi pot da 50% din afacere.

Este o poveste specifică antreprenorilor din România, să pa-rieze all in pe ceea ce cred, indiferent de rezultatele financiare temporare.“ 2007 a reprezentat anul în care au ajuns la profit, au bifat primul milion de euro şi au reuşit să răscumpere apartamentele vândute pentru investiţia în afacere, fără ca măcar părinţii lor să ştie de vânzarea lor. „Părinţii noştri au venit în vizită şi au văzut că redecorasem, ori cel căruia îi vândusem apartamentul redecorase într-un stil nepotrivit mie. Le-am spus, dar la momentul potrivit“, îşi aminteşte el. Perioada care a urmat a fost una de creştere rapidă, în 2010 Life Care ajungând la venituri de 10 milioane de euro. Din 2007 compania nu a mai înregistrat pierderi, marja de profitabilitate fiind plasată în intervalul 5-10%. Anul trecut, un an de stabilitate, potrivit lui Oneţiu, veniturile companiei s-au plasat la 30 de milioane de lei (6,7 milioane de euro).

În prezent, din portofoliul companiei fac parte circa 500 de articole realizate din ingrediente naturale sau certificate bio din segmentele sănătate, îngrijire personală şi a casei, dezvoltare personală şi antreprenoriat, grupate în zece bran-duri proprii. Produsele sunt create pe baza unor reţete ale biochimiştilor germani şi realizate în cadrul a patru fabrici din Germani, două în Statele Unite ale Americii şi una în Franţa. „Dacă la început era mai mult o joacă creativă ce urmărea consumul nostru şi cream produsele în mod intuitiv, când simţeam că ne lipsesc anumite produse, acum businessul s-a rafinat şi înţelegem mai bine nevoile clienţilor datorită studiilor disponibile şi focus grupurilor proprii.“

Astfel, în România mai produc un singur produs, unul destinat plajei, singurul care respectă standardele, potrivit lui Oneţiu. „Există fabrici în România care fac produse de calitate, dar care nu pot livra o comandă mare. Sau în cazul în care pot să livreze canti-tatea necesară, nu reuşesc să ducă termenul de plată al companiei. Alte fabrici locale mari nu au văzut potenţialul de a produce mărci private pentru canale alternative, neînţelegând industria aceasta“, explică el motivele pentru care s-au axat pe producţia în afara ţării.

80% din clienţii lor sunt femei, orăşence cu studii peste medie şi  preocupate de un stil de viaţă sănătos. Poziţionarea tuturor gamelor din portofoliu este una  premium, cu preţuri de la mediu spre high, cele mai mici fiind de aproximativ 10 lei, spre exemplu, pentru un săpun lichid de 500 ml. „Gamele sunt făcute astfel încât consumatorii cu venituri medii să poată să cumpere 3-5 produse de la ei“, explică antreprenorul. Din cele 500 de produse Life Care, cele mai bine vândute sunt produsele destinate sănătăţii, de care se apropie produsele pentru slăbit, întreţinere, susţinere energetică şi, în ul-timul timp, cele din zona de frumuseţe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO