Profesii

Românul care a riscat toţi banii familiei pentru a vinde produse de care nu auzise nimeni. Acum e milionar

Autor: Business Magazin

27.12.2017, 11:10 3714

Businessul Life Care este construit printr-un sistem de vânzări directe, care prezintă produsele companiei fie la birourile şi casele clienţilor, fie la alte tipuri de evenimente sau în alte ocazii, un mic procent din vânzări fiind realizat şi în mediul online, prin site-ul companiei.  În prezent, din acest sistem fac parte aproximativ 30.000 de oameni de vânzări – din care 2-3% îşi dedică tot timpul acestei activităţi, iar 10% din ei sunt oameni care fac „part-time serios“. Majoritatea sunt responsabili de vânzarea produselor, dar există şi alţii ce se ocupă de gestionarea echipelor de vânzători. Ei sunt motivaţi să vândă printr-o grilă de recompensare în funcţie de volume şi, potrivit lui Oneţiu, venitul mediu lunar al unui vânzător care îşi dedică zilnic două ore din activitate, timp în care ajunge la aproximativ 30 de clienţi, este de 1.500 – 1.600 de lei, iar al celui care conduce echipe ajunge la aproximativ 1.000 de euro. Cei mai activi au acumulat însă veni-turi de peste 300.000 de dolari în şapte ani de activitate, potrivit antreprenorului. Pentru ca afacerea să fie profitabilă, el spune că produsele trebuie să fie distribuite exclusiv prin reţeaua proprie de distribuţie de vânzări directe sau prin site-ul propriu.

Dar pentru că cererea există şi în retail, au creat o altă companie, BioLogistic, axată pe distribuţia produselor alimen-tare şi a altor produse de bază tip bio. Din portofoliul acesteia fac parte 200 de articole sub umbrela mărcii proprii All Green, cât şi alte produse ale celor mai importante 30 de mărci din Europa, pe care le distribuie în magazine cu specific bio, magazine naturiste, supermarketuri cu zone bio (shop-in-shop) şi lanţuri internaţionale de retail dotate cu zone dis-tincte bio.

Produsele pe bază de ingrediente naturale nu reprezintă singurul domeniu de activitate pentru cei doi antreprenori. În 2011 au investit şi în imobiliare, în două clădiri de depozite cu o suprafaţă de 2.000 de metri pătraţi din Timişoara, cât şi în două clădiri de birouri. „Am intrat şi noi în această piaţă când toţi au renunţat la ea, în perioada în care unii vindeau terenuri şi se îmbogăţeau, noi vindeam produse bio“, povesteşte amuzat Oneţiu. În paralel, au început să dezvolte însă şi afaceri axate pe educaţia antreprenorială.

Cristian Oneţiu a scris şi o carte pentru antreprenori, în care le povesteşte despre începuturile în afaceri, pe baza ex-emplului propriu. „Am făcut tot ce am putut, am greşit de 100 de ori, puteam să închidem din cauza asta, dar s-au ivit oportunităţile, am întâlnit oamenii potriviţi, am găsit soluţiile care nu erau la noi.“ În zece ani, fraţii Oneţiu vor să ajungă la venituri de 100 de milioane de euro, pe baza unui sistem de master francize internaţional. „Un investitor internaţional într-o master franciză are nevoie de metodologii de lucru mai clare, de un caiet de franciză, de procese suplimentare de care noi nu am avut nevoie, până la 10 milioane de euro. Ca să putem să îl învăţăm pe cel de acolo să facă asta, ca antreprenor – investitor, trebuie să învăţăm noi toate acese lucruri. Ce facem acum este să aşezăm toată cunoaşterea noastră pe procese mult mai predictibile pentru investitori care nu au neapărat experienţă în direct sales, dar înţeleg cum să conducă acest tip de afacere.“

Europa este principala piaţă pe care vor să îşi dezvolte afacerea, atât prin prisma leg-islaţiei similare pentru produsele distribuite şi vândute, cât şi pentru că europenii sunt mai interesaţi de acest tip de pro-duse chiar şi decât americanii. În România, chiar dacă nu există date oficiale, valoarea pieţei de produse organice este de aproximativ 30 de milioane de euro, potenţialul de creştere pe această zonă fiind în continuare ridicat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO