Supliment ZF Branduri românești
Nişele de business câştigătoare pentru cea mai tânără generaţie de antreprenori. Pe ce pariază ei?
Nişele de business câştigătoare pentru cea mai tânără generaţie de antreprenori. Pe ce pariază ei? 28 feb 2022

„Piaţa este aglomerată, am văzut şi noi multe branduri noi. Cred că ne îndreptăm către diversitate, cu creaţii tot mai frumoase“, spune Edmond Balate, unul dintre antreprenorii care deţin brandul de haine Divalo Transylvania.

citește mai mult
Câte dintre cele mai mari 300 de companii din România au în portofoliu cel puţin un brand românesc „de consum“?
Câte dintre cele mai mari 300 de companii din România au în portofoliu cel puţin un brand românesc „de consum“? 28 feb 2022

Doar 60 dintre firmele analizate de ZF au în portofoliu o marcă autohtonă de consum, mai exact un nume de care românii să se lovească în viaţa de zi cu zi, fie că e vorba de un brand de benzinării, de lactate, de medicamente, de farmacii sau de materiale de construcţii.

citește mai mult
Brandurile de export ale României: ce sfaturi oferă antreprenorii care au reuşit să depăşească graniţele ţării celor care fac primii paşi în acest sens
Brandurile de export ale României: ce sfaturi oferă antreprenorii care au reuşit să depăşească graniţele ţării celor care fac primii paşi în acest sens 28 feb 2022

Cele mai multe afaceri româneşti din retail, FMCG, curierat sau sănătate şi-au ancorat businessurile timp de mulţi ani în „portul“ România, unde şi-au securizat o poziţie puternică în piaţă.

citește mai mult
Brandurile româneşti se inspiră din tradiţii şi istorie pentru a lansa produse şi colecţii noi
Brandurile româneşti se inspiră din tradiţii şi istorie pentru a lansa produse şi colecţii noi 28 feb 2022

Mai multe branduri româneşti, mai mici sau mai mari, mai vechi sau mai noi, au lansat colecţii şi produse - păstrate în oferta permanentă sau doar cu apariţie punctuală - inspi­rate din istoria şi tradiţiile au­tohtone.

citește mai mult
Cine sunt antreprenorii care au creat cele mai valoroase afaceri şi branduri româneşti şi pe ce sectoare au mizat ei
Cine sunt antreprenorii care au creat cele mai valoroase afaceri şi branduri româneşti şi pe ce sectoare au mizat ei 28 feb 2022

Dintre cele mai valoroase 25 de companii româneşti deţinute şi dezvoltate de antreprenori locali, 13 – deci puţin mai mult de jumătate – sunt evaluate la peste 500 de milioane de euro. Mai mult, cinci dintre ele sar de pragul de 1 mld. euro, prag care le conferă statutul de „unicorn“ (termen folosit în special în tehnologie).

citește mai mult
Piaţa articolelor de tip dezinfectant, produsul-vedetă în pandemie, a devenit terenul de „luptă“ al brandurilor româneşti. Cum s-a întâmplat asta?
Piaţa articolelor de tip dezinfectant, produsul-vedetă în pandemie, a devenit terenul de „luptă“ al brandurilor româneşti. Cum s-a întâmplat asta? 28 feb 2022

Piaţa articolelor de tip dezin­fectant - atât cele destinate uzului casnic, cât şi cele industriale, folosite în diferite instituţii - este în prezent terenul de „luptă“ al mai multor branduri şi companii autohtone.

citește mai mult
De la egal la egal: care sunt brandurile locale care se bat cu giganţii Coca-Cola, Ikea sau Danone
De la egal la egal: care sunt brandurile locale care se bat cu giganţii Coca-Cola, Ikea sau Danone 28 feb 2022

Pentru segmentul de mobilier, ideea de „fabricat în România“ a fost încă din anii ’80 o etichetă a calităţii pe piaţa europeană.

citește mai mult
Calendarul brandurilor româneşti: care sunt cele mai longevive mărci autohtone şi cine nu a trecut testul timpului
Calendarul brandurilor româneşti: care sunt cele mai longevive mărci autohtone şi cine nu a trecut testul timpului 28 feb 2022

Dacă pui vechea gardă a bran­durilor româneşti faţă în faţă cu noua generaţie, ce rezultă este o poveste întinsă pe trei secole, o poveste care continuă să se scrie şi care va continua să o facă multă vreme de acum înainte.

citește mai mult
Postprivatizare: ce s-a întâmplat cu brandurile româneşti cu greutate care au fost preluate de giganţi străini? De unde au pornit şi unde au ajuns
Postprivatizare: ce s-a întâmplat cu brandurile româneşti cu greutate care au fost preluate de giganţi străini? De unde au pornit şi unde au ajuns 28 feb 2022

Unele dintre cele mai puternice mărci locale au rămas relativ neschimbate de-a lungul vieţii lor în pofida faptului că peste ele au trecut decenii, iar în această perioadă îndelungată acţionariatul s-a modificat.

citește mai mult
Din ce îşi poate face România un brand de ţară?
Din ce îşi poate face România un brand de ţară? 28 feb 2022

Brandul de ţară al României este al 48-lea cel mai valoros din lume, fiind depăşit de cele ale Iranului, Ungariei şi Pakistanului, într-un clasament condus detaşat de marile puteri economice şi politice - SUA, China şi Japonia. România a urcat o poziţie în top faţă de anul anterior, primul de pandemie, când România ca brand de ţară valora doar 160 mld. dolari.

citește mai mult
Antreprenorii care au construit unele dintre cele mai puternice branduri locale îşi pregătesc succesorii. Câteva zeci de tineri sunt deja implicaţi în afacerile de familie
Antreprenorii care au construit unele dintre cele mai puternice branduri locale îşi pregătesc succesorii. Câteva zeci de tineri sunt deja implicaţi în afacerile de familie 28 feb 2022

Într-o economie care abia a împlinit trei decenii de capi­talism, perioadă în care a fost permisă iniţiativa privată, este dificil să găsim companii autohtone care să fi trecut prin mâinile a trei generaţii.

citește mai mult