„Piaţa este aglomerată, am văzut şi noi multe branduri noi. Cred că ne îndreptăm către diversitate, cu creaţii tot mai frumoase“, spune Edmond Balate, unul dintre antreprenorii care deţin brandul de haine Divalo Transylvania.
citește mai mult„Piaţa este aglomerată, am văzut şi noi multe branduri noi. Cred că ne îndreptăm către diversitate, cu creaţii tot mai frumoase“, spune Edmond Balate, unul dintre antreprenorii care deţin brandul de haine Divalo Transylvania.
citește mai multDoar 60 dintre firmele analizate de ZF au în portofoliu o marcă autohtonă de consum, mai exact un nume de care românii să se lovească în viaţa de zi cu zi, fie că e vorba de un brand de benzinării, de lactate, de medicamente, de farmacii sau de materiale de construcţii.
citește mai multCele mai multe afaceri româneşti din retail, FMCG, curierat sau sănătate şi-au ancorat businessurile timp de mulţi ani în „portul“ România, unde şi-au securizat o poziţie puternică în piaţă.
citește mai multMai multe branduri româneşti, mai mici sau mai mari, mai vechi sau mai noi, au lansat colecţii şi produse - păstrate în oferta permanentă sau doar cu apariţie punctuală - inspirate din istoria şi tradiţiile autohtone.
citește mai multDintre cele mai valoroase 25 de companii româneşti deţinute şi dezvoltate de antreprenori locali, 13 – deci puţin mai mult de jumătate – sunt evaluate la peste 500 de milioane de euro. Mai mult, cinci dintre ele sar de pragul de 1 mld. euro, prag care le conferă statutul de „unicorn“ (termen folosit în special în tehnologie).
citește mai multPiaţa articolelor de tip dezinfectant - atât cele destinate uzului casnic, cât şi cele industriale, folosite în diferite instituţii - este în prezent terenul de „luptă“ al mai multor branduri şi companii autohtone.
citește mai multPentru segmentul de mobilier, ideea de „fabricat în România“ a fost încă din anii ’80 o etichetă a calităţii pe piaţa europeană.
citește mai multDacă pui vechea gardă a brandurilor româneşti faţă în faţă cu noua generaţie, ce rezultă este o poveste întinsă pe trei secole, o poveste care continuă să se scrie şi care va continua să o facă multă vreme de acum înainte.
citește mai multUnele dintre cele mai puternice mărci locale au rămas relativ neschimbate de-a lungul vieţii lor în pofida faptului că peste ele au trecut decenii, iar în această perioadă îndelungată acţionariatul s-a modificat.
citește mai multBrandul de ţară al României este al 48-lea cel mai valoros din lume, fiind depăşit de cele ale Iranului, Ungariei şi Pakistanului, într-un clasament condus detaşat de marile puteri economice şi politice - SUA, China şi Japonia. România a urcat o poziţie în top faţă de anul anterior, primul de pandemie, când România ca brand de ţară valora doar 160 mld. dolari.
citește mai multÎntr-o economie care abia a împlinit trei decenii de capitalism, perioadă în care a fost permisă iniţiativa privată, este dificil să găsim companii autohtone care să fi trecut prin mâinile a trei generaţii.
citește mai mult