• Leu / EUR4.9477
  • Leu / GBP5.8810
  • Leu / USD4.7247
Supliment ZF Branduri românești
Calendarul brandurilor româneşti: care sunt cele mai longevive mărci autohtone şi cine nu a trecut testul timpului
Calendarul brandurilor româneşti: care sunt cele mai longevive mărci autohtone şi cine nu a trecut testul timpului 28 feb 2022

Dacă pui vechea gardă a bran­durilor româneşti faţă în faţă cu noua generaţie, ce rezultă este o poveste întinsă pe trei secole, o poveste care continuă să se scrie şi care va continua să o facă multă vreme de acum înainte.

citește mai mult
Postprivatizare: ce s-a întâmplat cu brandurile româneşti cu greutate care au fost preluate de giganţi străini? De unde au pornit şi unde au ajuns
Postprivatizare: ce s-a întâmplat cu brandurile româneşti cu greutate care au fost preluate de giganţi străini? De unde au pornit şi unde au ajuns 28 feb 2022

Unele dintre cele mai puternice mărci locale au rămas relativ neschimbate de-a lungul vieţii lor în pofida faptului că peste ele au trecut decenii, iar în această perioadă îndelungată acţionariatul s-a modificat.

citește mai mult
Din ce îşi poate face România un brand de ţară?
Din ce îşi poate face România un brand de ţară? 28 feb 2022

Brandul de ţară al României este al 48-lea cel mai valoros din lume, fiind depăşit de cele ale Iranului, Ungariei şi Pakistanului, într-un clasament condus detaşat de marile puteri economice şi politice - SUA, China şi Japonia. România a urcat o poziţie în top faţă de anul anterior, primul de pandemie, când România ca brand de ţară valora doar 160 mld. dolari.

citește mai mult
Antreprenorii care au construit unele dintre cele mai puternice branduri locale îşi pregătesc succesorii. Câteva zeci de tineri sunt deja implicaţi în afacerile de familie
Antreprenorii care au construit unele dintre cele mai puternice branduri locale îşi pregătesc succesorii. Câteva zeci de tineri sunt deja implicaţi în afacerile de familie 28 feb 2022

Într-o economie care abia a împlinit trei decenii de capi­talism, perioadă în care a fost permisă iniţiativa privată, este dificil să găsim companii autohtone care să fi trecut prin mâinile a trei generaţii.

citește mai mult
(P) O ÎMBRĂŢIŞARE DULCE PENTRU UN STROP DE FERICIRE
(P) O ÎMBRĂŢIŞARE DULCE PENTRU UN STROP DE FERICIRE 2 mar 2021

Măgura este prima mini prăjitură ambalată din ţara noastră, fiind şi acum un etalon al categoriei, recunoscută pentru blatul său pufos care aduce aminte de prăjiturile făcute în casă şi gustul său unic care te învăluie ca o îmbrătişare.  Povestea Măgura începe în...

citește mai mult
(P) Mobexpert. Brandul românesc nr. 1 în mobilier şi decoraţiuni, de peste 28 de ani
(P) Mobexpert. Brandul românesc nr. 1 în mobilier şi decoraţiuni, de peste 28 de ani 1 mar 2021

Povestea Mobexpert a început în 1993, într-un spaţiu de numai 150 de metri pătraţi, în magazinul Unirii din Bucureşti, iar în prezent a ajuns la o reţea de 26 de magazine, opt fabrici concentrate în patru centre de producţie, trei platforme logistice şi clienţi externi în cele...

citește mai mult
(P) ALBALACT împlineşte 50 de ani de tradiţie, evoluţie şi inovaţie în industria românească a lactatelor
(P) ALBALACT împlineşte 50 de ani de tradiţie, evoluţie şi inovaţie în industria românească a lactatelor 1 mar 2021

Albalact este producătorul de lactate nr.1 din România  Albalact este lider în categoriile unt şi smântână cu brand-ul tradiţional Albalact şi în categoria lapte cu brand-ul Zuzu Pe segmentul iaurt, Albalact este al doilea mare producător, cu brand-ul Zuzu...

citește mai mult
Cele mai valoroase 25 de afaceri antreprenoriale româneşti sunt evaluate la 23 de miliarde de euro
Cele mai valoroase 25 de afaceri antreprenoriale româneşti sunt evaluate la 23 de miliarde de euro 28 feb 2021

Antreprenorii români cu greutate au creat în cele trei decenii de capitalism branduri de consum precum Dedeman, Bitdefender, Altex sau Catena care valorează astăzi sute de milioane sau chiar miliarde de euro fiecare.

citește mai mult
(P) ROM, Senzaţii tari din 1964
(P) ROM, Senzaţii tari din 1964 26 feb 2021

Cu o tradiţie de peste 55 de ani, ROM este primul baton produs în România, care a devenit un simbol naţional, un brand reprezentativ pentru ţară şi poporul român.   Autenticitate Purtând cu mândrie culorile tricolorului, ROM setează contextul originar al produsului...

citește mai mult
(P) Auchan celebrează mărcile autohtone cu tradiţie, printr-o iniţiativă unică: Clubul Mărci Emblematice Româneşti
(P) Auchan celebrează mărcile autohtone cu tradiţie, printr-o iniţiativă unică: Clubul Mărci Emblematice Româneşti 26 feb 2021

Din dorinţa de a aduce în atenţia românilor unele dintre cele mai apreciate mărci autohtone de bunuri de larg consum, Auchan a lansat  Clubul Mărci Emblematice Româneşti  şi, în cadrul acestuia, secţiunea  Clubul Mărci Româneşti de 100 de ani . Prin acest proiect,...

citește mai mult
Pandemia a deschis apetitul consumatorilor pentru „made in RO“. Cât contează însă un brand local când vine vorba de dezinfectant, produsul vedetă al lui 2020?
Pandemia a deschis apetitul consumatorilor pentru „made in RO“. Cât contează însă un brand local când vine vorba de dezinfectant, produsul vedetă al lui 2020? 26 feb 2021

Vânzările de dezinfectant de mâini au crescut cu 900%, adică de zece ori, în 2020 faţă de anul anterior, aceste produse devenind pentru români, aproape peste noapte, o necesitate după ce ani la rând au fost folosite cu regularitate fie de misofobi, fie de cei care călătoreau în zone exotice.

citește mai mult
Puţine branduri şi-au găsit locul pe piaţa măştilor de protecţie, unde produsele care se vând sunt mai degrabă „no name“. Cum şi-au ales numele cei care au pariat totuşi pe această strategie?
Puţine branduri şi-au găsit locul pe piaţa măştilor de protecţie, unde produsele care se vând sunt mai degrabă „no name“. Cum şi-au ales numele cei care au pariat totuşi pe această strategie? 26 feb 2021

Dr.Albert, de exemplu, este brandul pe care l-a ales grupul Taparo atunci când a decis să acceseze nişa măştilor de protecţie.

citește mai mult
Cum se reflectă apetitul românilor pentru produse şi branduri locale în oferta magazinelor?
Cum se reflectă apetitul românilor pentru produse şi branduri locale în oferta magazinelor? 26 feb 2021

Apetitul consumatorilor pentru produse locale, fabricate în România, este deja cunoscut. Dorinţa producătorilor de a satisface această cerere şi de a-şi majora vânzările este logică. Întrebarea care rămâne este cum se văd aceste lucruri pe rafturile magazinelor.

citește mai mult
Brandurile româneşti ale retailerilor străini: lanţurile de hipermarketuri şi supermarketuri dezvoltă propriile mărci autohtone
Brandurile româneşti ale retailerilor străini: lanţurile de hipermarketuri şi supermarketuri dezvoltă propriile mărci autohtone 26 feb 2021

Cinci din cei zece jucători din comerţul modern au dezvoltat în ultimii ani mărci private româneşti, iniţiativa apărând într-o perioadă în care consumatorii vor să cumpere tot mai mult local.

citește mai mult
Câteva zeci de branduri locale pun România pe harta lumii. Apa, cosmeticele, pufuleţii sau ciocolata car­­­e pleacă de pe plaiurile mioritice ajung să fie încercate de consumatori din peste 50 de ţări de pe toate continentele
Câteva zeci de branduri locale pun România pe harta lumii. Apa, cosmeticele, pufuleţii sau ciocolata car­­­e pleacă de pe plaiurile mioritice ajung să fie încercate de consumatori din peste 50 de ţări de pe toate continentele 26 feb 2021

Automobilul Dacia şi antivirusul Bitdefender sunt cele mai folosite produse „made in Romania“, fiecare dintre ele ajungând la un număr foarte mare de consumatori.

citește mai mult