Supliment ZF Branduri românești
Povestea afacerilor şi a brandurilor româneşti e dusă mai departe de noua generaţie. Moştenitorii au început să se implice în businessurile familiilor lor
Povestea afacerilor şi a brandurilor româneşti e dusă mai departe de noua generaţie. Moştenitorii au început să se implice în businessurile familiilor lor 26 feb 2021

Claudiu Necşulescu şi tatăl său, Liviu Necşulescu, au readus la viaţă businessul Jidvei în anii ’90 după o perioadă grea pentru unul dintre cei mai vechi producători de vinuri de pe plan local.

citește mai mult
Retailul propriu se conturează ca pariu al mai multor branduri româneşti din zona de producţie
Retailul propriu se conturează ca pariu al mai multor branduri româneşti din zona de producţie 26 feb 2021

După ce au „cucerit“ lanţurile de hipermarketuri, supermarketuri şi parfumerii sau restaurantele şi cafenelele locale, companiile româneşti din producţie au făcut paşi către retailul propriu. De ce au făcut asta? Pentru a fi mai aproape de client.

citește mai mult
Andrei Cionca, fondator şi CEO al Impetum Group: Teama mea este că nu ne vom schimba suficient de adânc mentalitatea şi, la primul semn de revenire, vom uita să facem schimbările pe care simţim astăzi că trebuie să le facem
Andrei Cionca, fondator şi CEO al Impetum Group: Teama mea este că nu ne vom schimba suficient de adânc mentalitatea şi, la primul semn de revenire, vom uita să facem schimbările pe care simţim astăzi că trebuie să le facem 26 feb 2021

„Există mult sprijin financiar în piaţă - şi cu ajutorul reeşalonărilor bancare, al programelor de sprijin de la instituţiile financiare, al mecanismelor de early warning - şi ar fi bine ca managerii să profite de această oportunitate să investească, să inoveze şi să determine ce valoare pot aduce în viitor ca să facă tranziţia spre economia nouă“, spune Andrei Cionca, CEO şi fondator al Impetum Group.

citește mai mult
Ce contează pentru consumatori la cumpărături? Cât de important e brandul şi cât de greu cântăresc alte argumente?
Ce contează pentru consumatori la cumpărături? Cât de important e brandul şi cât de greu cântăresc alte argumente? 26 feb 2021

La shopping, indiferent că e vorba de achiziţia de alimente, de electrocasnice, mobilă, haine, maşini sau case, brandul joacă un rol important. Ce altceva contează în proces am încercat să aflăm de la jucători - producători, retaileri sau dezvoltatori - din mai multe domenii din economie.

citește mai mult
Cum apare un brand şi care a fost inspiraţia din spatele unora dintre cele mai cunoscute mărci locale
Cum apare un brand şi care a fost inspiraţia din spatele unora dintre cele mai cunoscute mărci locale 26 feb 2021

Numele Mobexpert, unul dintre cele mai cunoscute branduri autohtone, te duce cu gândul la o companie expertă în domeniul mobilierului (Mob+Expert).

citește mai mult
Vechea gardă a brandurilor româneşti, o poveste întinsă pe trei secole
Vechea gardă a brandurilor româneşti, o poveste întinsă pe trei secole 26 feb 2021

Timişoreana, Borsec şi CEC sunt unele dintre excepţiile din rândul brandurilor româneşti puternice, pentru că au rezistat dincolo de regimul comunist.

citește mai mult
În ce sectoare din economie sunt brandurile româneşti lider de piaţă
În ce sectoare din economie sunt brandurile româneşti lider de piaţă 26 feb 2021

Există multe segmente de piaţă unde brandurile străine, cu bugete de marketing generoase şi cu forţa financiară a unor grupuri străine în spate, sunt lider de piaţă. Există însă şi sectoare unde acestea nu au reuşit să se impună pentru că numele româneşti au fost şi sunt mai puternice.

citește mai mult
Cele mai valoroase branduri de ţară din lume: România e abia pe locul 49 şi pierde teren
Cele mai valoroase branduri de ţară din lume: România e abia pe locul 49 şi pierde teren 26 feb 2021

Pandemia a şters cu buretele mai bine de un sfert din valoarea brandului de ţară al României care a ajuns să mai fie evaluat la doar 160 mld. dolari în 2020. Acesta este cel mai redus nivel din ultimii cinci ani, valoarea poziţionând ţara pe locul 49 în lume dintr-un total de 100 de state analizate.

citește mai mult
Brandurile noastre cele de toate zilele
Brandurile noastre cele de toate zilele 26 feb 2021

Niciodată în istoria capitalistă a României nu a existat vreun moment mai propice pentru brandurile locale, care, ajutate de pandemie (da, în mod paradoxal acest eveniment nefast poate avea şi efecte pozitive), câştigă teren în preferinţele consumatorului în detrimentul unor nume străine gigantice.

citește mai mult
Un singur câmp de luptă. Când planeta s-a oprit, internetul a mers înainte. Cum l-au exploatat brandurile pentru a se promova cât mai bine?
Un singur câmp de luptă. Când planeta s-a oprit, internetul a mers înainte. Cum l-au exploatat brandurile pentru a se promova cât mai bine? 25 feb 2021

Dacă în offline concurenţa e mare la nivel de share of voice şi share of pocket, în online gradul de intensitate este la maximum pentru că împarţi secunda nu numai cu competitorii direcţi, ci cu oricine vrea să câştige atenţia (consumatorului - n.red.), cea puţină pe care o are.

citește mai mult
La vremuri noi, concepte noi: restricţiile impuse HoReCa au creat nevoia unor noi canale de vânzare. Funcţionează conceptul „to go“?
La vremuri noi, concepte noi: restricţiile impuse HoReCa au creat nevoia unor noi canale de vânzare. Funcţionează conceptul „to go“? 17 dec 2020

Pandemia de COVID-19 a adus multiple schimbări în comportamentul de consum al ro­mâ­nilor, iar măsurile de păstrare a distanţei so­ciale, dar şi de a petrece cât mai puţin timp la cum­părături, acolo unde sunt mase de oameni, i-au determinat pe antreprenorii şi managerii unor com­panii să găsească noi soluţii pentru a satisface nevoile clienţilor rapid.

citește mai mult