ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor. Maria Necşulescu, director general adjunct la Jidvei: Consumul de vinuri mai ieftine a scăzut pentru că preţurile au crescut. Vinurile ieftine nu mai sunt ieftine
ZF 15 minute cu un antreprenor. Maria Necşulescu, director general adjunct la Jidvei: Consumul de vinuri mai ieftine a scăzut pentru că preţurile au crescut. Vinurile ieftine nu mai sunt ieftine 9 mai 2023

Maria Necşulescu, director general adjunct la Jidvei, spune că încă de anul trecut se resimte o scă­dere a consumului de vinuri din cate­go­ria entry-level, adică a vinurilor ief­tine, odată cu creşterea preţurilor, fiind de altfel şi cel mai afectat segment.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Sergiu Cadar, CEO Somproduct: Vrem să deschidem cel puţin două magazine în acest an, direcţia noastră de dezvoltare este omnichannel. Ne uităm la principalele oraşe ale ţării
ZF 15 minute cu un antreprenor. Sergiu Cadar, CEO Somproduct: Vrem să deschidem cel puţin două magazine în acest an, direcţia noastră de dezvoltare este omnichannel. Ne uităm la principalele oraşe ale ţării 4 mai 2023

Somproduct, retailer local de mobilă şi decoraţiuni pentru casă, are în plan deschiderea a două magazine în acest an, ajungând astfel la o reţea de cinci showroomuri.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Ovidiu Gheorghe, ACDBR: Este tot mai greu pentru producători să îşi vândă produsele. Retailul modern se extinde fără un fundament economic, iar tradiţionalul tot scade
ZF 15 minute cu un antreprenor. Ovidiu Gheorghe, ACDBR: Este tot mai greu pentru producători să îşi vândă produsele. Retailul modern se extinde fără un fundament economic, iar tradiţionalul tot scade 2 mai 2023

Ovidiu Gheorghe, preşedintele Asociaţiei Companiilor de Distribuţie de Bunuri din România (ACDBR), spune că universul de retail modern se extinde tot mai mult ca număr de magazine, însă fără să existe o justificare economică reală a acestei mutări.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Fondatorul agenţiei de branding Namogo: Strategia de brand pentru Iaşi este de a deveni în următorii zece ani cel mai important hub al industriilor creative
ZF 15 minute cu un antreprenor. Fondatorul agenţiei de branding Namogo: Strategia de brand pentru Iaşi este de a deveni în următorii zece ani cel mai important hub al industriilor creative 27 apr 2023

Printr-o colaborare a mediului public şi a celui privat, Iaşiul beneficiază de un proiect de brand de oraş care a câştigat medalia de aur la Transform Awards Europe, o competiţie organizată la Londra pentru cele mai bune branduri de locuri sau de ţări.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Dan Balaban, cofondator al cramei Davino: Obiceiurile de consum s-au modificat, oamenii ies la restaurant, dar nu mai comandă la fel de mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Dan Balaban, cofondator al cramei Davino: Obiceiurile de consum s-au modificat, oamenii ies la restaurant, dar nu mai comandă la fel de mult 25 apr 2023

Dan Balaban, cofondator al producătorului de vin Davino, spune că observă o încetinire a creşterii vân­ză­rilor, încetinire venită pe fondul unei prudenţe mai mari a consu­matorilor. Vinurile Davino se găsesc cu pre­ponderenţă în HoReCa, iar antrepre­norul a remarcat o schimbare a com­portamentului clienţilor, astfel că deşi oamenii ies la restaurant în con­tinuare, ei nu mai comandă la fel de mult.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Reţeaua de brutării Pain Plaisir se va extinde în acest an cu încă trei unităţi. „Vrem să mergem în cartiere, să fim mai aproape de clienţi“
ZF 15 minute cu un antreprenor. Reţeaua de brutării Pain Plaisir se va extinde în acest an cu încă trei unităţi. „Vrem să mergem în cartiere, să fim mai aproape de clienţi“ 20 apr 2023

Reţeaua de brutării Pain Plaisir se va extinde în acest an cu încă trei ma­gazine, ajungând până la finalul anului la şapte unităţi. Strategia de dezvol­tare vizează deschiderea unor noi brutării în zonele rezidenţiale unde locuiesc cei mai mulţi dintre clienţii Pain Plaisir.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Lucia Costea, Secom: Consumatorii sunt mult mai atenţi la cheltuieli, aleg să cumpere mai puţin, mai rar. Piaţa suplimentelor alimentare va avea o creştere, dar mai mică
ZF 15 minute cu un antreprenor. Lucia Costea, Secom: Consumatorii sunt mult mai atenţi la cheltuieli, aleg să cumpere mai puţin, mai rar. Piaţa suplimentelor alimentare va avea o creştere, dar mai mică 13 apr 2023

Lucia Costea, acţionar al Secom, companie specializată în importul şi distribuţia de suplimente alimentare, spune că observă o temperare a consumului, oamenii fiind mult mai atenţi la cheltuieli, astfel că atât frecvenţa, cât şi cantitatea produselor achiziţionate au scăzut. În pofida acestor schimbări, piaţa suplimentelor alimentare este de aşteptat să crească, însă într-un ritm mai lent faţă de ultimii ani.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Feliciu Paraschiv, fondatorul Paco Supermarket: Ne confruntăm cu creşteri de preţuri care nu sunt justificate. Producătorii scumpesc în continuare
ZF 15 minute cu un antreprenor. Feliciu Paraschiv, fondatorul Paco Supermarket: Ne confruntăm cu creşteri de preţuri care nu sunt justificate. Producătorii scumpesc în continuare 11 apr 2023

Feliciu Paraschiv, fondatorul lanţului de magazine Paco Super­market, spune că în continuare există scumpiri venite de la producători, cu toate că preţurile la energie şi gaze au fost plafonate, preţul combustibilului este mai mic decât anul trecut, iar salariile nu au crescut în acelaşi ritm cu inflaţia.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor.  Cătălin Mahu, proprietar La Mama: Clienţii cheltuie mai cu grijă, oamenii ies mai rar la restaurant. Este un an al precauţiei
ZF 15 minute cu un antreprenor. Cătălin Mahu, proprietar La Mama: Clienţii cheltuie mai cu grijă, oamenii ies mai rar la restaurant. Este un an al precauţiei 6 apr 2023

Cătălin Mahu, proprietar La Mama: Dacă în 2019 un cuplu ieşea la restaurant de cinci ori în două săptămâni, cred că acelaşi cuplu iese astăzi de trei ori în două săptămâni.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Răzvan Crişan, acţionar al grupului Kane: Vrem să atragem circa 30 mil. lei de pe piaţa de capital şi până în 2027 ţintim să ajungem la 15 localuri
ZF 15 minute cu un antreprenor. Răzvan Crişan, acţionar al grupului Kane: Vrem să atragem circa 30 mil. lei de pe piaţa de capital şi până în 2027 ţintim să ajungem la 15 localuri 4 apr 2023

Răzvan Crişan, acţionar al grupului Kane, are în plan expansiu­nea cu încă un restaurant în perioada următoare, fiind deja încheiat con­tractul de închiriere şi colaborare pentru o unitate în zona de nord a Capitalei.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Matius Ichim, cofondator al Matius Studio: Comerţul stradal este încă tributar parterului blocului, iar cea mai mare problemă sunt locurile de parcare
ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Matius Ichim, cofondator al Matius Studio: Comerţul stradal este încă tributar parterului blocului, iar cea mai mare problemă sunt locurile de parcare 30 mar 2023

Matius Ichim, fondator al Matius Studios: Viitorul arată foarte tehnologizat. Mixul acesta între e-commerce şi zona offline a început cu mult timp în urmă. Pe viitor vom vedea mai multe case self-service şi mai multă tehnologie.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Laurenţiu Ilie, fondator, Kitchen Shop: Clienţii sunt mult mai atenţi la cheltuieli, nu mai cumpără din impuls, iar numărul produselor de pe bon s-a micşorat
ZF 15 minute cu un antreprenor. Laurenţiu Ilie, fondator, Kitchen Shop: Clienţii sunt mult mai atenţi la cheltuieli, nu mai cumpără din impuls, iar numărul produselor de pe bon s-a micşorat 28 mar 2023

Majorările de preţuri la aproape toate bunurile şi serviciile din piaţă şi, în multe cazuri, scăderea nivelului de trai i-au determinat pe consumatorii români să reducă cheltuielile, oamenii fiind astăzi mult mai atenţi la ceea ce cumpără, spune Laurenţiu Ilie, fondator, Kitchen Shop, un retailer specializat în vânzarea de echipamente de gătit.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor. Rucsandra Hurezeanu, fondatoare Ivatherm: Anul trecut, veniturile au fost cu 42% mai mari. Creşterea  a venit de pe toate pieţele, dar am intrat şi în ţări noi
ZF 15 minute cu un antreprenor. Rucsandra Hurezeanu, fondatoare Ivatherm: Anul trecut, veniturile au fost cu 42% mai mari. Creşterea a venit de pe toate pieţele, dar am intrat şi în ţări noi 23 mar 2023

Producătorul de dermato­cos­metice Ivatherm a înregistrat o creştere de 42% a veniturilor în 2022 faţă de anul anterior. Avansul cifrei de afa­ceri totale a fost susţinut de o creştere a vân­zărilor pe toate pieţele în care se sunt prezente produsele Ivatherm, afirmă Rucsandra Hurezeanu, fonda­toa­rea companiei. A ajutat totodată şi fap­tul că brandul a pătruns în pieţe noi în 2022.

citește mai mult
ZF 15 minute cu un antreprenor.  Jean Dumitrescu, Aquila: Ne uităm la a achiziţiona alte companii. Am avut negocieri cu peste 15 de firme anul trecut, iar acum suntem în discuţii avansate cu două dintre ele
ZF 15 minute cu un antreprenor. Jean Dumitrescu, Aquila: Ne uităm la a achiziţiona alte companii. Am avut negocieri cu peste 15 de firme anul trecut, iar acum suntem în discuţii avansate cu două dintre ele 21 mar 2023

Aquila, liderul pieţei locale de distribuţie de bunuri de larg consum după cifra de afaceri, a purtat anul trecut negocieri cu peste 15 com­panii pentru a le achiziţiona, spune Jean Dumitrescu, director relaţii cu investitorii în cadrul grupului.

citește mai mult