ZF 24

Marcile din timpul comunismului aduc profituri de miliarde

Marcile din timpul comunismului aduc profituri de miliarde (Foto: Reuters)
30.10.2009, 12:15 56

Marcile unor produse "comuniste" ii imbogatesc pe capitalistiiisteti de astazi, care au stiu sa le readuca la viata in toatetarile care au facut parte din "lagarul socialist", scrie Gandul.

La 20 de ani de la prabusirea comunismului, campanii de"rebranding" bazate pe nostalgia varstnicilor si curiozitatea celormai tineri consumatori vand de minune dulciuri, sucuri, cosmetice,aparate electrocasnice si automobile cu nume inventate inintreprinderile comuniste.

Agentiile France Presse (AFP) si Deutsche Presse Agentur (DPA)au facut o analiza a acestui fenomen din Rasaritul continentului.De pilda, la 19 ani de la reunificarea Germaniei, rastimp in carefoarte putine firme din fosta RDG au supravietuit in economia depiata, sondajele aratau, la sfarsitul aniilor `90, ca numai 2% dinest-germani prefera brandurile "vestice". Despre cum fac capitalistii bani de pe urmanostalgiei comunismului cititi pe www.gandul.info.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO