Auto

A 5-a audiţie germană

A 5-a audiţie germană

Autor: Bogdan Alecu

24.09.2011, 11:12 770

Cu toate că ultimele două modele au fost lansate mai recent, întreaga gamă a beneficiat de un facelift cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt din această lună.

Cele mai importante modificări au vizat partea frontală şi spatele, printre care designul farurilor şi stopurilor care fac maşina mai uşor de identificat nu numai ziua, ci şi noaptea. La interior nu s-au realizat schimbări majore - avem inserţii noi de aluminiu, lemn de frasin sau nuc, un nou schimbător de viteze şi comenzi simplificate pentru computerul de bord MMI. Acestea sunt acum mai ergonomice şi mai uşor de utilizat în mers.

Calitatea materialelor şi a finisajelor din habitaclu a rămas la acelaşi nivel ridicat ca şi la modelul anterior. Sunt de apreciat inserţiile de lemn de calitate, pielea fină, dar şi volanul foarte bine proiectat, indiferent că vorbim de o versiune de bază sau de S5.

Ca şi alte modele noi de la Audi, şi A5 dispune de acces la internet prin intermediul hotspot-ului din maşină, iar sistemul de navigaţie utilizează hărţi actualizate de la Google Earth. În plus, Audi Drive Select, sistemul care permite schimbarea setărilor motorului, suspensiei şi transmisiei, dispune acum de o nouă setare - Efficiency care optimizează inclusiv sistemul de climatizare pentru a se obţine un consum cât mai redus.

Iar setările chiar au funcţionat. Spre exemplu, cu un motor pe benzină de 1,8 TFSI 170 CP consumul indicat de computerul de bord a scăzut la 4,5 litri/100 km atunci când se rula constant pe autostadă cu 120 km/h, iar în setarea Efficiency şi un stil de condus normal consumul mediu nu a depăşit pragul de 6,5 litri/100 km.

Gama motorizărilor este formată din patru motoare pe benzină şi patru diesel, toate fiind optimizate din punctul de vedere al consumului şi al emisiilor de CO2, care au scăzut cu peste 10%. Cele mai importante modificări au fost aduse motorului pe benzină de 1,8 litri TFSI, care acum dispune de 170 CP, cu 10 CP mai mult decât la generaţia anterioară. Oficial, consumul mediu al motorului este de 5,7 litri/100 km, valoare de care s-a apropiat şi cea din timpul testului. Mai mult, motorul a impresionat şi din punct de vedere dinamic.

Cu toate că nu are caracteristicile unui 3,0 TDI, faptul că maşina are pe puntea faţă un motor mai mic, mai uşor şi supraalimentat pe benzină, oferă un comportament dinamic mai plăcut decât în cazul unuia diesel mai mare şi mai greu. La plăcerea de a conduce contribuie şi faptul că motorul furnizează un cuplu constant de 320 Nm între 1.400 şi 3.700 rpm.

Primele modele din noua gamă A5 facelift vor fi livrate pe piaţa locală în luna noiembrie a acestui an, în timp ce preţurile oficiale vor fi comunicate în perioada imediat următoare, acestea fiind similare cu cele ale generaţiei anterioare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO