Business Hi-Tech

Google se distanteaza, dar pierde teren pe Bursa, pentru ca ritmul de crestere incetineste

02.03.2006, 20:37 20

Google si-a marit cota pe piata cautarilor pe Internet, luand si mai mult avans in fata competitorilor Yahoo, MSN si Time Warner Network, scrie presa internationala.

Cota de piata a Google a ajuns in ianuarie la 41,4%, cu peste 6 procente mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform unui studiu realizat de comScore Networks, companie de cercetare a pietei.

Principalii competitori Yahoo, MSN si Time Warner Network au pierdut cota de piata in aceasta perioada. Cautarile din reteaua Yahoo au scazut cu 3,1 procente, lasand compania cu o cota de piata de 28,7%. MSN a pierdut 2,3 procente, ramanand cu o cota de 13,7% pe piata cautarilor. Times Warner are o cota de piata de 7,9%, in scadere cu 1,7 procente fata de anul trecut.

Ask Jeeves, care de curand si-a schimbat numele in Ask.com, a reusit sa isi creasca cota de piata la 5,6% de la 5,1%.

Interesanta este piata cautarilor pe Intenet generata de toolbar-uri (aplicatii software de tip bara de instrumente), piata care practic este impartita intre doar doi jucatori: Google, care are o cota de piata de 49,5% si Yahoo cu 45,5%. Toolbar-ul MSN a generat numai 3,1% din cautari. Dintr-un total de 5,48 miliarde de cautari efectuate in ianuarie, 646 milioane au fost facute prin intermediul toolbar-urilor.

Totusi, raportul comScore confirma faptul ca numarul de cautari nu mai creste la fel de mult ca acum un an. Americanii au efectuat cu 11% mai multe cautari fata de ianuarie 2005, procentul fiind cu mult mai mic comparativ cu diferenta de 42% dintre ianuarie 2005 si ianuarie 2004. Cautarile pe plan international au crescut cu 34%, conform comScore.

Aceasta realitate se regaseste si in parcursul nesigur al actiunilor Google. Actiunile Google s-au dovedit destul de volatile in urma unui anunt facut recent de directorul financiar al companiei, George Reyes, conform caruia "cresterea va incetini", relateaza Finacial Times.

Actiunile au scazut cu mai mult de 13% in sesiunea matinala de tranzactii la Nasdaq de pe 28 februarie, dar pana la inchidere si-au mai revenit, actiunile Google scazand per total cu numai 7%.

"In mod clar rata noastra de crestere se incetineste. Se poate vedea acest lucru in fiecare semestru", a declarat George Reyes. "Trebuie sa gasim alte si alte metode de a aduce bani in afacere", a adaugat el.

Compania a lansat in ultimii doi ani un numar de produse noi, inclusiv servicii de e-mail, servicii video si cautare pe desktop, dar 98% din veniturile Google provin in continuare din publicitate.

"Vestea buna este ca veniturile din publicitatea asociata paginilor de cautare continua sa creasca", a declarat Magid Abraham, director executiv comScore Networks. "In decembrie 2005, 57,2% din cautari au avut si link-uri sponsorizate printre rezultate, in crestere fata de 49,1% in decembrie 2004", a adaugat Abraham.

Actiunile Yahoo si Microsoft au scazut si ele acum doua zile, spune Philip J. Remek, analist la Guzman&Co, agentie de investitii din Statele Unite. "In 2005, a existat o trecere masiva a bugetelor de publicitate de la televiziune si radio catre online", a declarat Remek.

Desi publicitatea online va creste in continuare, aceasta nu va acapara in totalitate bugetele suplimentare care vor intra in industria publicitatii, este de parere analistul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO